همان طور که می دانید دوربین مداربسته داری دو نوع دوربین مداربسته تحت شبکه و دوربین مداربسته آنالوگ تقسیم بندی می شود . که ما قرار است در این محتوا در مورد دوربین مداربسته آنالوگ ، قیمت و نحوه عملکرد آن با شما صحبت کنیم .

دوربین مداربسته انالوگ چیست؟

 

دوربین مداربسته انالوگ، از سری امکانات امنیتی هستند که سالهای زیادی از ورودشان به بازار می گذرد و از قدیمی های این صنعت به حساب می آیند. دوربین های مداربسته آنالوگ، تصاویر را با یک ضبط کننده دیجیتالی ثبت می کند تا آن ها را به فرمت دیجیتال دربیاورد. نحوه کار این دوربین مدار بسته به این شکل است که با استفاده از سنسورهای تصویر CCD، تصاویر را برای پردازش به فرم دیجیتالی تبدیل می کند، اما قبل از اینکه بتواند ویدئو را ارسال کند، می بایست آن ها را به حالت انالوگ برگرداند. بنابراین، دوربین مدار بسته analog می تواند مانند ضبط کننده های ویدئو و مانیتور، فیلم را دریافت کند.

برای خواندن دوربین تحت شبکه و قیمت آن به مقاله دوربین مداربسته تحت شبکه چیست مراجعه کنید

نحوه عملکرد دوربین آنالوگ 

این دوربین ها با امواج آنالوگ کار می کنند و کیفیت تصاویر ضبط شده در آن ها بستگی به امواج آنالوگ دارد. در زمان ارسال فیلم ها به صورت بیسیم، از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده می شود. امواج آنالوگ همیشه تحت تاثیر نویز می باشند، از این رو نوع کابل هایی که برای آن ها استفاده می شود در سطح رزولیشن تصاویر خروجی دوربین تاثیر مستقیم دارد. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای تی وی لاین ( TVL) محدود می باشند اما برای اهداف نظارتی، وضوح تصویر 1.3 مگاپیکسلی آنالوگ کفایت می کند. برای ضبط تصاویر این دوربین ها از دستگاه DVR استفاده می شود . برای اتصال دوربین آنالوگ به دستگاه DVR از کابلی به نام کواکسیال استفاده می شود.

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ

  • قیمت پایین
  • سهولت نصب
  • پهنای باند کم

معایب دوربین مداربسته آنالوگ

  • کیفیت پایین نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه
  • نویزپذیر بودن
  • امنیت پایین
  • طول عمر کوتاه
  • هزینه های بالای سیم کشی
  • افت کیفیت تصویر در گذر زمان

ویژگی رزولوشن تصویر در دوربین های آنالوگ چگونه است؟

رزولوشن تصویر بزرگترین المان کیفیت تصویر دوربین هاست. در دوربین های انالوگ این المان را با تیوی لاین نمایش میدهند. طبیعتا هر قدر تیوی لاین دوربین بالاتر باشد کیفیت تصویر ان نیز بالاتر است. بزرگترین اشکال دوربین های مداربسته انالوگ محدودیت شدید کیفیت تصویر انهاست.

تفاوت دوربین های آنالوگ و  تحت شبکه

اگر شما بدنبال سیستم امنیتی هستید که محل کار یا منزل خود را نظاره کنید، یکی از تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب میان دوربین آنالوگ و IP است. دوربینهای آنالوگ بر اساس داده‌های ویدوئی کار می‌کنند مانند تلویزیون یا دوربین فیلم برداری ویا مانیتور ویک IP Camera بر پایه مبنای دیجیتال یا باینری، داده‌ها را ارسال می کند. و همانند دیگر تجهیزات تحت شبکه یک آدرس به خود اختصاص می‌دهد، در دوربین‌های IP علاوه بر محیط شبکه داخلی در مرورگرهای وب هم می‌توان تصاویر را رصد کرد.

مقالات مرتبط