اگر قصد خرید اگر قصد خرید و نصب دوربین مداربسته دارید، اولین موضوعی که ذهن شما را درگیر می‌کند این است چه نوع  دوربین مداربسته ای مناسب است ؟ ، پاسخ به این سؤال برای کارشناسان این زمینه کار آسانی است. شما با گرفتن مشاوره رایگان از کارشناسان نمایندگی هایک ویژن  قادر خواهید بود پروژه نصب دوربین مداربسته خود را به روشی مطمئن محقق سازید. ابتدا شما باید اهداف خود را مشخص نمایید. که در ادامه با استفاده از راهنمای خرید دوربین می توانید بهترین نوع دوربین مداربسته را برای منزل و محیط کاری خود خریداری کنید. 

راهنمای خرید دوربین مداربسته                  

1.شناخت نیازها

اولین قدم جهت نصب دوربین مداربسته شناخت نیاز و کاربردهای آن در مکان‌های مختلف است. شرایط و محل مورد استفاده دوربین مداربسته انتظارات متفاوتی را از این سیستم‌های امنیتی به وجود می‌آورد.

2.بودجه خرید دوربین مداربسته

نکته مهمی که وجود دارد این است که معمولاً دوربین‌های مدار بسته  هر کدام با توجه به قیمت کارایی متفاوتی نیز دارند. جهت برآورد هزینه‌های بازار در صورت لزوم از شرکت‌های مختلف پیش فاکتور تهیه نمایید. بسیاری از شرکت‌ها ازجمله نمایندگی هایک ویژن با پرسیدن سؤالات در مورد محیط و ابعاد آن و…قادر خواهد بود برآورد نسبی برای شما انجام دهد. بعد از انجام این کار خواهید توانست میزان هزینه برآورد شده را با میزان هزینه دوربین‌ها در پیش فاکتور مقایسه کنید.

شما قادر خواهید بود میزان هزینه‌هایی که جهت پیاده‌سازی سیستم دوربین مداربسته پیش‌بینی کرده‌اید را با تعداد و هزینه کلی آن‌ها مقایسه نمایید. سپس در صورت تطابق نداشتن هزینه مدنظر با پیش‌برگ خریدها از دوربین‌ها با برندهای ارزان‌تر استفاده نمایید.

  • جهت مشاوره رایگان برای خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

02188500020

3.نوع دوربین مدار بسته

دوربین‌های مدار بسته در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه تولید در بازار وجود دارند که امکانات هر کدام متفاوت میباشد. که در ادامه به برسی این دو نوع دوربین مداربسته می پردازیم :

  • دوربین مداربسته آنالوگ:

اولین نسل از دوربین‌های مدار بسته آنالوگ می‌باشد. این دوربین‌ها که، نوعی وسیله الکترونیکی است که با استفاده از حسگرهای الکترونیکی که در این دستگاه تعبیه شده است، تصاویر را دریافت می‌کند و آنها را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌نماید.

این نوع دوربین توسط اتصال کابل کواکسیال یا UDP تصاویر را به دستگاه DVR منتقل می‌کند و در آنجا در هارد دیسک ذخیره می‌گردد. در این نوع دوربین‌ها تصاویر دریافتی با فرمت baseband به دستگاه ضبط کننده دیجیتال ارسال می‌شود. هزینه دوربین‌های مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین مدار بسته دیجیتال کم‌تر است و جهت نظارت بر اماکن مختلف با حساسیت کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه :

این مدل از دوربین مداربسته برخلاف دوربین مدار بسته آنالوگ که انتقال اطلاعات را از طریق کابل انجام می‌دهد، اطلاعات را از طریق پروتکل شبکه انتقال می‌دهند. انتقال تصویر در دوربین‌های تحت شبکه از طریق پروتکل‌های WPA یا WPA2, TKIP یا AES انجام می‌شود که این امر باعث افزایش امنیت نیز می‌گردد.

4.رزولوشن و کیفیت تصویر دوربین مدار بسته

یکی از عوامل مهم و مؤثر در انتخاب دوربین مداربسته کیفیت تصویر دوربین مداربسته است. کیفیت تصویر دوربین به عوامل بسیار زیادی وابسته است.

دوربین‌های مداربسته آنالوگ از لحاظ رزولوشن دارای نقطه ضعف هستند؛ اما دوربین‌های مداربسته تحت شبکه کیفیت و رزولوشن بیش از 5 مگا پیکسل را ارائه می‌دهند که بی‌شک انتخاب این گزینه در افزایش هزینه‌های شما تأثیر زیادی خواهد داشت.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که معیار انتخاب رزولوشن و کیفیت تصویر بسیار هم راستا با نیاز شما برای نصب دوربین مدار بسته می‌باشد. چرا که با توجه به نیازهای مختلف کیفیت تصویر نیز اهمیت پیدا خواهد کرد.

5.انواع دوربین مدار بسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد

  • دوربین مدار بسته دام :

طراحی این نوع دوربین به شکل گنبدی است و زاویه آن در ابتدای نصب تنظیم می‌شود. این نوع دوربین که از تنوع امکانات مختلفی بهره می‌برد معمولاً برای نظارت در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دوربین که از خانواده دوربین مداربسته نوع دام است با امکانات پیشرفته به بازار ارائه شد. زاویه این دوربین از طریق اتاق کنترل قابل تغییر می‌باشد و امکان تغییر زاویه به صورت اتوماتیک را داراست.

  • دوربین مداربسته بولت :

اگر قصد دارید دوربینی خرید کنید که قابلیت نصب در هر مکانی را داشته باشد دوربین مدار بسته نوع بولت این قابلیت را دارید. طراحی استوانه‌ای این نوع دوربین امکان انعطاف پذیری بالایی به این محصول داده است و قابلیت تنظیم آسان زاویه نیز یکی از مزایای این نوع دوربین است.

6.محیط‌های نصب دوربین مدار بسته

محیط نصب دوربین مداربسته نکته مهمی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. دوربین‌هایی که در محیط‌های خارجی نصب می‌شوند واضح و مسلم است که باید بدنه‌ای محکم و کیفیت ساختاری مناسبی داشته باشند. نوع دوربینی که جهت نصب در بیرون در نظرخواهیم گرفت نوع بولت است که این نوع دوربین‌ها هم قابلیت نصب بر روی دیوار و زیر سقف  را دارند.

جهت نظارت برای محیط‌های پوشیده و مسقف مانند پارکینگ‌ها ادارات و مدارس و… می‌توان از دوربین‌های dom (گنبدی) استفاده نمود. شما قادر خواهید بود این دوربین‌ها را زیر سقف نصب کنید. بعضی از دوربین‌های دام دارای پایه‌های بسیار بلند هستند که جهت نظارت شهر استفاده می‌شوند که به آن‌ها اسپید دام گفته می‌شود.

7.برند و قیمت دوربین مداربسته

اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که دنبال پرداخت هزینه کم اما کیفیت بالایی هستید برند ژوان یا محصولات AHD را خریداری نمایید.

درصورتی‌که قصد دارید هزینه کمی را پرداخت نمایید و یک سیستم تحت شبکه باکیفیت عالی بخرید پیشنهاد ما برند هایویژن است. درصورتی‌که قصد دارید سیستم تحت شبکه ارزان تهیه نمایید که کیفیت هایک ویژن را داشته باشد برند ژوان مناسب‌ترین انتخاب است.

اما اگر به دنبال پرداخت هزینه‌های بالا و امکانات حرفه‌ای هستید برند LTS ساخت کشور آمریکا را خریداری نمایید.

چه نوع دوربین مداربسته ای برای منزل مناسب تر است ؟

دوربین مداربسته بیسیم معمولا در داخل منزل نصب می شود و دارای قدرت ارسال سیگنال تصویر در فواصل 5 تا 10 است . به منظور نظارت بر از فضاهای باز و محیط اطراف منازل و مجتمع های مسکونی بصورت بیسیم از دوربین مدار بسته شبکه به همراه آنتن های رادیو یا مایکرو استفاده می شود. آنتن های رادیویی و مایکرو مانند میکروتیک (Mikrotik ) , یو بی ان تی (UBNT) , تی پی لینک (TP-Link) , دی لینک (D-Link) و . . . توانایی ارسال بیسیم تصاویر به فواصل طولانی تا چند ده کیلومتر و پهنای باند تا چند گیگابایت را دارند.

انواع دوربین مداربسته مموری خور برای منزل, آپارتمان و خانه:

اگر بدنبال ارزان تر تمام شدن یک سیستم دوربین مداربسته برای منزل خود هستید ارزانترین حالت استفاده از دوربین مداربسته با قابلیت پشتیبانی از حافظه داخلی است . دوربین های مداربسته مموری خور نیازی به دستگاه ذخیره تصاویر دوربین مداربسته( DVR , XVR , HVR یا NVR )ندارد. دوربین های مداربسته با پشتیبانی از مموری کارت را می توانید به راحتی نصب کنید و نیازی به هزینه های اضافی برای حضور نصاب دوربین مداربسته در خانه نیست . به راحتی می توانید حافظه مموری کارت قالبا SD یا Micro SD درون دوربین مداربسته قرار دهید, سپس آن را به برق متصل نموده و تصاویر زنده و ضبط شده آن را بوسیله اپلیکیشن بر روی تلفن همراه یا لپ تاب خود دریافت کنید .

دوربین مدار بسته مموری خور بسته به مقدار حافظه جانبی ( معمولا SD یا MICRO SD ) که درون آن قرار می دهید مدت زمان معینی , تصاویر خانه را بر روی خود ذخیره می کنند . دوربین های مدار بسته مموری خور را می توان بصورتی تنظیم کرد که فقط در موقع تردد افراد و وجود حرکت (Motion Detection ) فیلم ها را ذخیره کند. بعد از پر شدن حافظه این توع از دوربین مداربسته بصورت اتوماتیک فیلم های قدیمی را حذف و فیلم های جدید را ذخیره می کند.

دوربین مداربسته AHD برای خانه, منزل یا آپارتمان:

نسل جدید دوربین های مداربسته آنالوگ تکنولوژی دوربین های AHD نام دارد. از نظر قیمت دوربین های مداربسته AHD سیستم های ارزان قیمت و مقرون به صرفه اند. سیستم های دوربین مدار بسته AHD به یک ترکیب کامل از دوربین مداربسته AHD , دستگاه رکوردر AHD HVR یا XVR , هارد دیسک مخصوص جهت ذخیره سازی , فیش بی ان سی , پاور تغذیه دوربین مدار بسته و کابل نیاز دارد .

دستگاه های رکوردر HVR, DVR یا CVR در یک سیستم دوربین مدار بسته AHD وظیفه ذخیره سازی و مدیریت تصاویر دوربین های مداربسته را بر عهده دارند .

دستگاه ها بسته به ظرفیت وروردی به انواع 4 کانال , 8 کانال , 16 کانال , 32 کانال و . . . تقسیم می شوند. دستگاه های AHD وظیفه نمایش تصاویر دوربین مداربسته بر روی مانیتور و تلوزیون و انتقال تصاویر دوربین های مداربسته بر روی بستر شبکه و تلفن همراه را نیز بر عهده دارد.

هارد دیسک در یک سیستم دوربین مدار بسته نقشی اساسی را بازی می کند . هر چه ظرفیت هارد دیسک بکار رفته در سیستم دوربین مداربسته منزل بیشتر باشد مدت زمان بیشتری را بصورت بایگانی خواهد داشت و طبعا قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت.