دوربین های مداربسته چشم ماهی یا fisheye  داری قابلیت ها و کاربردهای زیادی هستند . یکی از ویژگی این دوربین چشم ماهی قابلیت زاویه دید 360درجه است که می تواند تمامی تصاویر محیط را دریافت و ثبت کنند و لنز این نوع دوربین ها شباهت زیادی با چشم ماهی دارد به همین دلیل به آن دوربین مداربسته چشم ماهی گفته می شود. در ادامه برسی خواهیم کرد

  • کاربرد دوربین چشم ماهی چیست ؟

  • زاویه دید دوربین چشم ماهی (fisheye)

  • در چه محل های می توان از دوربین چشم ماهی استفاده کرد ؟

  • قیمت دوربین چشم ماهی هایک ویژن

کاربرد دوربین چشم ماهی چیست ؟

دوربین های چشم ماهی کاربرد های گسترده ای دارند . ازاین دوربین های چشم ماهی در محیط های گسترده و وسیعی مانند :سوله ها ،سالن های بزرگ و اماکن تفریحی و…..استفاده می شود. زاویه دید این دوربین ها 360 درجه است و تمامی محیط را برای ثبت تصاویر پوشش می دهد.

به نکته ای که باید توجه داشت این است که دوربین های چشم ماهی فاقد دید در شب هستندو در نورکم تصویر مناسبی ایجاد نخواهند کرد .به این ترتیب در زمان نصب دوربین مداربسته چشم ماهی باید از قبل میزان نور آن محیط را برسی کنید .

مزایای دوربین چشم ماهی

  1. پوشش کامل در تمامی جهات

  2. ارائه تصاویر 360 درجه

  3. کاهش تعداد دوربین ها

  4. و…

زاویه دید در دوربین چشم ماهی(fish eye)

زاویه دید در دوربین های چشم ماهی چگونه است ؟ زاویه دید در دوربین های چشم ماهی با توجه به لنز آنها همواره ثابت است . البته برای داشتن بهترین زاویه دید دوربین مداربسته چشم ماهی ، باید در ارتفاع مناسبی نصب شود ،که بهتر از در ارتفاع 3متر نصب شود.

در چه مکان های نمی توان از دوربین های چشم ماهی استفاده کرد؟

با وجود این که استفاده از دوربین های چشم ماهی بسیار مقرون به صرفه و بهینه است، اما محدودیت هایی نیز در نصب این دوربین ها وجود دارد. به طور کلی نصب دوربین های چشم ماهی دراین محل ها توصیه نمی شود:

  • کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع سقف: توجه به نوع دید لنز دوربین های چشم ماهی معمولا این دوربین ها در ارتفاع بین 3 تا 6 متر بهترین تصویر را برای شما ایجاد میکنند. در صورت کم بودن یا زیاد بودن بیش از حد ارتفاع شما تصویر مناسبی از محل نخواهید داشت

  • هم سطح نبودن سقف : سقف محل نصب دوربین باید تا جای ممکن هم سطح باشد. هم سطح نبودن سقف باعث خواهد شد شما بخش زیادی از زاویه دید دوربین خود را از دست دهید.

  • محیطهای بیرونی : دوربین های چشم ماهی عموما ضدآب نیستند و لنز آنها نیز به شدت به گرد و غبار حساس است. به صورت کلی استفاده از این دوربین ها در محیطهای بیرونی توصیه نمی شود.

کیفیت تصویر در دوربین چشم ماهی 

دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین مداربسته چشم ماهی
دوربین مداربسته چشم ماهی