حتما شما در رابطه با خطر دوربین مخفی در ساختمان ها ، هتل ها ، اتاق های مختلف و کلا هر مکانی اطلاع دارید ،و برایتان سوال شده است که، چگونه می توانیم دوربین مخفی را پیدا کنیم  ؟ یا ازکجا بفهمیم که دراتاق یا ساختمانی دوربین مخفی به کاربرده شده است ؟پاسخ سوال این این است که با توجه به این که دوربین مخفی کوچک است و خیلی راحت میشه آن را پنهان کرد اما شما می توانید با چند روش و تکنیک دوربین مخفی را پیدا کنید.دراین مقاله ما قصد داریم شمارا با چندین روش پیدا کردن دوربین مخفی آشنا کنیم .

چندین روش و تکنیک برای پیدا کردن دوربین مخفی

چندین روش  و تکنیک برای پیدا کردن دوربین مخفی وجود دارد . که ما دراینجا قصد داریم برای شما به طور واضح شرح دهیم :

  1. برسی تمام پریز برق اتاق: دوربین مخفی مانند تمام دوربین های مداربسته نیاز به یک نیروی برق هستند.(گرچه بعضی  از  این دوربین ها با  باتری کار می کنند ، هم وجود دارد). فرد اول باید تمام اتاقها و خروجی برق را برسی کند ، هر وسیله ای که به پریز برق است را شناسایی کند . اگر وسیله برایتان ناشناس بود آن را از پریز جدا کرده و یا آن را با شیء بپوشانید.

  2. نورهایLED را پیدا کنید : یک روش دیگر برای پیدا کردن دوربین های مخفی در اتاق ها این است که به دنبال نور LEDبگردید . چراغ ها را خاموش کنید و اتاق را تا حد ممکن تاریک کنید. اگر نور LEDمشکوک پیدا کردید،به احتمال زیاد ممکن است که در انجا دوربین مخفی نصب شده باشد.

  3. یک دستگاه ردیاب تهیه کنید : بهترین روش برای پیداکردن دوربین مخفی گرفتن استفاده از دستگاه” ردیاب سیگنال “می باشد. این دستگاه های شناسایی دوربین های مداربسته می توانند دوربین های مخفی را هم  پیدا کند، چون این دوربین ها می توانند “سیگنال متعادل” را ارسال کنند. ردیاب های سیگنال برای یافتن دوربین های تحت شبکه و بی سیم که سیگنال های متفاوتی ایجاد می کنند هم به کار می روند.

  4. شناسگر RFتهیه کنید : از این دستگاه شمامی توانید برای پیداکردن دوربین مخفی در اتاق استفاده کنید . اگر دستگاه صدای بوق و یا وز وز داد احتمال زیاد جلوی آن دوربین مخفی نصب شده است . هنگام استفاده از این دستگاه باید هر وسیله ای که از سیگنال رادیویی استفاده می کند را ازبرق در بیاورید. این وسایل شامل : وسایل برقی آشپزخانه ، مانیتورهای کودک ، کنسول های بازی و مودم ، تلوزیون و رادیو و… می باشد. که ممکن است که لازم باشد چندین فرکانس را امتحان کنید تا فرکانس صحیح را پیدا کنید .

  5. استفاده از تلفن همراه : به طور کلی برای شناسایی دوربین مداربسته با تلفن همراه دو راه وجود دارد در حالت اول : اولین راه استفاده از سخت افزار تلفن های همراه هوشمند جهت تشخیص میدان های الکتریکی مغناطیسی است . به این صورت است که شما تنها با نصب یک برنامه شما می توانید گوشی خود را در نواحی که مشکوک هستید قرار دهید که اگر میدان مغناطیسی شناسایی شد می توانید مطمئن شوید که در ان نواحی دوربین نصب شده است . در حالت دوم : استفاده از نرم افزاری است که انعکاس نور را از لنز دوربین تشخیص می دهد ولی این نرم افزار زیاد قابل اعتماد نیست چراکه ممکن است خیلی از اشیاء اطراف ما از خود نور ساطع کنند و اشتباهاً به‌عنوان لنز دوربین شناسایی شوند.

 

نرم افزار های موجود برای شناسایی دوربین های مداربسته

در فروشگاه‌های اپلیکیشن اپل و گوگل اپلیکیشن های مختلفی برای این کار هستند اما برای آیفون بهترین برنامه Hidden Camera Detector است که حدود ۵ دلار قیمت دارد اما با یک جستجو در گوگل می‌توانید نسخه رایگان آن را بیابید و بر روی گوشی خود نصب کنید، برای اندروید هم می‌توانید از اپلیکیشن Hidden Camera Detector. استفاده کنید (برای دیدن اپلیکیشن ها بر روی لینک آنها کلیک کنید) و درنهایت برای یافت بازتاب نور لنزها و دوربین‌ها می‌توانید از اپلیکیشن Glint Finder استفاده کنید.

البته گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد برای مثال اگر شما به یک دوربین مادون‌قرمز دسترسی داشته باشید به‌راحتی می‌توانید از وجود هرگونه دوربین نظارتی در اطراف خود باخبر شوید. همچنین با جستجوی لیست اکسس پوینت‌های اطراف خود می‌تواند از وجود لینک بین دوربین و سرور مطلع شوید.

نحوه استفاده از برنامه Hidden Camera Detector در اندروید

اپلیکیشن Hidden Camera Detector برای اندروید یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تشخیص دوربین مخفی و مداربسته است و البته رایگان، این اپلیکیشن از الگوریتم تشخیص اشعه برای کاهش نویز اشعه الکترومغناطیس با کمک آنتن و سایر سخت‌افزارها استفاده می‌کند.

بعد از نصب اپلیکیشن آن را اجرا کنید بعد نرم‌افزار در صورت قرار گرفتن در دید یک دوربین نقطه‌ای قرمزرنگ را  نشان می‌دهد. البته در صورت قرار گرفتن نزدیک سایر دستگاه‌های تولیدکننده اشعه هم نقطه قرمزرنگ مشاهده خواهید کرد ،اما چنانچه عدد وسط دایره در آن به ۱۰۰ نزدیک شد احتمال وجود دوربین بسیار بالا است.

اگر یک دوربین مخفی یافتیم چه کاری را انجام دهیم ؟

واضح است که دوربین های مخفی بدون اطلاع شما در حال تماشای اتاق شما هستند در هر صورت بهترین کار در جریان قرار دادن افراد مرتبط و متخصص است.البته قبل از هر تغییری می توانید لنز دوربین را با چسب برق و هر وسیله ای دیگری بپوشانید یا زاویه دید دوربین را به دیوار یا سقف تغییر دهید یا کلا از جادر بیاورید .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با افراد متخصص نصب دوربین های مداربسته هایک ویژن و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس حاصل فرمایید .

02188500020