اصلی ترین دلیل نصب دوربین مداربسته دربرخی از مکان ها تحت نظر قراردادن آن محیط می باشد .که بسیاری از مردم باقرار دادن دوربین مخفی سعی دارن که مجرمین را دستگیر کنند. نصب دوربین های مداربسته لامپی می توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند . در ادامه شما با دوربین مداربسته لامپی چیست ؟ ، نحوه عملکرد دوربین های لامپی و انواع دوربین مداربسته لامپی و مزایا و معایب دوربین مداربسته لامپی آشنا خواهید شد.

دوربین مداربسته لامپی چیست ؟

همانطور که از نام این نوع دوبین مداربسته پیداست، ظاهر آن شبیه به لامپ های قدیمی بزرگ و پر مصرف است و تشخیص آن کار سختی است. در واقع این دوربین مداربسته درون یک پوشش لامپی قرار گرفته است. به همین دلیل  تشخیص این نوع دوربین ها راحت نمی باشد . امکانات این دوربین بسیار زیاد است و نصب و راه اندازی بسیار آسانی دارد و جزو دوربین های مدرن و پیشرفته محسوب می شود.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته لامپی

این نوع دوربین با نام های دوربین لامپی ، دوربین لامپی مخفی و لامپ دوربین دار نیز شناخته می شود. دوربین مداربسته لامپی، از نوع فیش آی یا چشم ماهی (Fish Eye) است و محدوده دیدی 360 درجه را فراهم می کند. این دوربین برای یک سالن حدود 80 متری مناسب است و می تواند تمام این محدوده را به طور کامل تحت پوشش قرار دهد. البته باید توجه داشت که این نوع دوربین، تنها سیستم مداربسته ای نیست که محدوده دید وسیع دارد.

انواع دوربین مداربسته لامپی

دوربین مداربسته لامپی با توجه به کیفیت تصویر و میزان حافظه و….داری انواع مختلفی هستند. که در ادامه شما با انواع دوربین مداربسته لامپی آشنا خواهید شد :

  • دوربین مداربسته لامپی wifi: این دوربین یکی از انواع دوربین مداربسته لامپی است که از نوعwiFiمی باشد . برای راه اندازی و انتقال تصویری این دوربین نیازمند یک مودم اینترنتی خواهیم بود . اگرشما قصد خرید این نوع دوربین را دارید ،سعی کنید مودم را دور از دسترس دید قرار دهید تا کسی متوجه دوربین نشود .

  • دوربین مداربسته لامپی با قابلیت نصب سیم کارت : این دوربین یکی از پرطرفدارترین انواع دوربین مداربسته لامپی می باشند .جهت نصب این دوربین ها دیگر نیازی به خرید مودم اینترنتی نخواهید بود . زیرا با فعال سازی اینترنت سیم کارت کل مشکل حل خواهد شد.

  • دوربین مداربسته لامپی دید در شب : این دوربین یکی دیگر از انواع دوربین مداربسته لامپی می باشد که امکان دید در شب را دارند . این نوع دوربین با ساطع کردن امواج نور مادون قرمز این قابلیت را ایجاد می کند تا دوربین بتواند تصاویر محیط را در تاریکی ضبط کند.

     نصب و راه اندازی آسان و سریع          

باتوجه به این که تنها تجهیزات این سیستم دوربین مداربسته ، خود دوربین مداربسته لامپی است و احتیاج به هیچ گونه از دستگاه و کابل های جداگانه ندارد ، هزینه راه اندازی آن بسیار پایین است . همچنین با توجه به نصب آسان ، مدت زمان راه اندازی آن بسیار پایین است و برای افرادی که برای نصب دوربین مداربسته عجله دارند ، گزینه مناسبی می باشد.همانطور که در بالا گفته شد، تصویر ارائه شده توسط دوربین لامپی، پانورامای فول اچ دی ۳۶۰ درجه است که زاویه دید بسیار وسیعی در اختیار کاربر قرار می دهد.

مشاهده تصاویر زنده و یا تصاویر ضبط شده، از طریق گوشی هوشمند امکان پذیر است. با نصب نرم افزار اندروید یا آی او اس دوربین بیسیم لامپی روی موبایل خود، می توانید به راحتی تصاویر را از روی تلفن همراه خود در هر مکانی چک کنید. (تلفن همراهتان باید به اینترنت متصل باشد)

دوربین های لامپی با سه نوع نرم افزار در بازار موجود هستند. از طریق این نرم افزارها می توان تصاویر را مشاهده کرد.

دوربین لامپی چیست

نرم افزار ICSEE

بسیاری از دوربین های مداربسته تحت شبکه وای فای و بی سیم از نرم افزار محبوب آی سی سی استفاده میکنند این نرم افزار محبوب با قابلیت های فراوان که امکان مدیریت و کنترل دوربین مداربسته وای فای خود رو از راه دور توسط شبکه داخلی به صورت مستقیم و یا شبکه اینترنت در هر جای دنیا دسترسی به تصاویر دوربین مداربسته رو دارید

نرم افزار( V380(V380S

دوربین های لامپی با نرم افزار V380 از رابط کاربری بهتری و راحت تری برخوردارند، سرورهای قوی تری دارند و کیفیت تصویر بهتری دارند.

علاوه بر استفاده این دستگاه به عنوان دوربین، شما می توانید به عنوان یک لامپ پر نور از آن استفاده کنید. با توجه به نصب آسان این دوربین ها و عدم نیاز به بستر سازی خاص، از این نوع دوربین ها می توان در مکان های زیادی مانند، منازل مسکونی، اماکن تجاری، پارکینگ ها، درب خانه، کارخانه، مرکز خرید، رستوران ها و … استفاده کرد.

مزایای دوربین مداربسته لامپی :

علاوه برشکل ظاهری و مخفی بودن این دوربین ها مشخصه هاو ویژگی های خاصی در آن وجود دارد که باعث می شود در محیط های حساس از آن استفاده شود . از جمله مزایای دوربین مداربسته لامپی عبارت اند از:

  • غیرقابل تشخیص بودن : با قرار دادن این دوربین درمکان های مورد نظر هیچ کس متوجه آن نخواهد شد چون این دوربین به ظاهر شبیه یک لامپ معمولی است.

  • قابلیت تصویربرداری 360 درجه : دوربین‌های لامپی زاویه دید گسترده و کاملی دارند. در نتیجه با نصب آن می‌توان تمامی زاویه‌های اتاق را تحت نظر قرار داد.

  • کیفیت تصویر : این دوربین های لامپی این امکان را فراهم می کنند که کیفیت تصویر FullHDداشته باشید.

  • قابلیت ضبط صدا : این دوربین های لامپی علاوه برضبط تصاویر این امکان را دارند که صدا و گفتارهایی که در اطراف رخ می دهد را ضبط کنند.

  • قابلیت استفاده از کارت حافظه : با نصب دوربین لامپی دیگر نیازی نیست نگران حافظه دوربین باشید. چرا که در این دوربین‌ها امکان استفاده از کارت حافظه با ظرفیت دلخواه شما وجود دارد.

  • قابلیت نصب آسان: جهت نصب این دوربین شما نیازی به خرید تجهیزات جانبی نخواهید داشت. به عبارتی دیگر نصب این دوربین طوری است که گویا لامپی را نصب می‌کنید.

  • قیمت مناسب:از آنجایی که برای نصب دوربین لامپی نیازی به خرید منبع تغذیه و چندین متر سیم و … نیست لذا قیمت نهایی آن مقرون به صرفه خواهد بود. برای خرید چنین دوربینی نیاز به نگرانی برای قیمت آن نیست.

  • توانایی تشخیص حرکت: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که اخیرا به دوربین های مداربسته لامپی اضافه شده است، توانایی تشخیص حرکت توسط آن‌ها می‌باشد. به این ترتیب هر گاه که حرکتی از جانب دوربین حس شود ضبط تصاویر شروع می‌شود. در نتیجه حافظه دوربین به صورت مدیریت شده‌ای پر خواهد شد.

معایب دوربین مداربسته لامپی

هر وسیله‌ای با توجه به انتظاراتی که مصرف کننده از آن دارد دارای یک سری نقاط قوت و ضعف می‌باشد. دوربین مداربسته لامپی نیز در کنار مزیت‌هایی که دارد دارای ویژگی های  است که می‌تواند از نظر برخی افراد عیب محسوب شود. این ویژگی پانوراما بودن تصاویری است که توسط آن ضبط می‌شود. در نتیجه امکان تشخیص جزئیات تصاویر را نخواهیم داشت. چرا که در تصاویر پانوراما هر چه قدر هم که کیفیت دوربین بالا باشد باز هم نمی‌توان نکات ریز را با آن بررسی کرد.

اگر قصد خرید چنین دوربین های  مداربسته لامپی را برای محل کار، خانه یا … را دارید ولی در انتخاب خود شک کرده‌اید بهترین گزینه مشورت گرفتن از متخصصان این حوزه می‌باشد.