دوربین های مداربسته بیسیم را ازطریق امواج (رادیویی، وای فا و…)منتقل می کنند. سپس تصاویر توسط یک گیرنده دریافت شده وبه دستگاه های ذخیره ضبط منتقل می شوند(دستگاه DVR، NVRیا سرور ) به این ترتیب شما می توانید از طریق مانیتور یا هر نمایش گر دیگری به آسانی تصاویر را مشاهده نمایید . یک سیستم امنیتی بیسیم نیاز به یک سیسم کشی کمتری دارد  و از این رو دیوارها و کفپوش های شما را از هر نوع حفاری یا سیم کشی که باعث خرابی دکور شما می شود، بی نیاز می کند. درادامه شمابا انواع دوربین مداربسته بی سیم هایک ویژن و مزایای ومعایب دوربین مداربسته بی سیم آشنا خواهید.

انواع دوربین مداربسته بیسیم 

دوربین های مداربسته بی سیم به دودسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شود که در ادامه به تشریح آن می پردازیم .

1.دوربین های بی سیم آنالوگ

جالب است بدانید که دوربین های آنالوگ نیز دارای انواع بیسیم هستند. دوربین بی سیم آنالوگ سیگنال های تصاویر را به سیگنال های رادیویی تبدیل نموده و به این ترتیب امکان انتقال آنها را فراهم می کنند. این دوربین ها دارای برد های متفاوتی هستند و امروزه استفاده از آنها تا حد زیادی محدود شده است.

  •  معایب دوربین های بیسیم آنالوگ

دوربین های بی سیم آنالوگ با وجود سادگی و ارزان قیمت بودن معایب زیادی دارند که کاربرد آنها را محدود کرده است:

  • سیگنال این دوربین ها به شدت تحت تاثیر شرایط محیطی و نویز های الکترومغناطیسی قرار می گیرد. و در صورتی که فضای موجود دارای موانع زیادی باشد که مانع از عبور سیگنال ها شود و یا شرایط جوی مناسبی در محل وجود نداشته باشد عملکرد دوربین به شدت افت خواهد کرد.
  • از سویی دیگر امروزه تولید کنندگان برند های معتبر دوربین های مداربسته تمایلی برای تولید این دسته از دوربین های ندارند. متاسفانه تنها دوربین های بی سیم موجود در بازار ایران دوربین های با برند های ناشناخته و فیک هستند که معمولا کیفیت و ماندگاری بالایی نیز ندارند.

2.دوربین های بی سیم دیجیتال (IP)

دوربین های تحت شبکه بی سیم اطلاعات را از طریق امواج (Wifi) منتقل می کنند. این امر باعث شده که دوربین قادر باشد تا حجم بیشتری از اطلاعات را با سرعت بالاتری منتقل کند. البته معمولا دوربین هایی که بر روری خود آنتن وای فای دارند از برد انتقال مناسبی برخوردار نیستند و برای اینکه بتوان حداکثر استفاده را از توان دوربین نمود باید از آنتن های حرفه ای دیجیتال استفاده کرد.

مزایای دوربین مداربسته بیسیم

  • نصب و راه اندازی این سیستم ها بسیار آسان بوده و نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد.

  • این دوربین ها امکان مکالمه دارند زیرا دارای میکروفن و بلندگوی داخلی هستند.

  • مجهز به WIFI هستند و آنها را می توان به شبکه اینترنتی خانگی متصل نمود.

  • دارای سنسور حرکتی هستند و سوژه های متحرک را در تصویر بخوبی تشخیص می دهند.

  • پشتیبانی از SD کارت در ظرفیت های مختلف

  • امکان گردش در تمام جهات را دارند.

معایب دوربین مداربسته بیسیم

لازم به ذکر است که محدودیت هایی برای دوربین های بی سیم وجود دارد. این دوربین های به صورت کلی از ثبات کافی برخوردار نیستند. برای کارکرد مناسب یک دوربین بی سیم، باید سیگنال های پایداری جهت اتصال به شبکه برای ضبط و ذخیره تصاویر در محل وجود داشته باشد. اگر این اتصال قطع شود، دوربین بی سیم شما نمی تواند کارکرد مناسبی داشته باشد.

برد دوربین مداربسته بیسیم

محدوده و قدرت سیگنال ارسالی در دوربین بیسیم به چند عامل بستگی دارد، از جمله ساختار مکان نصب و مصالح بکارفته، تعداد موانع و وسایل موجود، تعداد اتاق ها، سایر دستگاه های وایرلس موجود در محل که سیگنال تولید کرده و ممکن است با سیگنال دوربین تداخل داشته باشد. به طور کلی می توان گفت یک دوربین بی سیم نمی تواند از نقطه مرکز نصب خود خیلی دور باشد. برای مثال محدوده برد دوربین های وای فای 20 الی 50 متر در محیط های داخلی و 100 الی 200 متر در محیط های خارجی outdoor است.

تامین برق دوربین  های بی سیم

تامین برق دوربین های بیسیم به دو صورت انجام می شود. یا مستقیما از طریق سیم کشی به منبع برق متصل می شوند و یا اینکه برخی از مدل های موجود دارای باتری داخلی هستند و بوسیله باتری تغذیه می شوند.

آیا برای استفاده از دوربین های وایرلس نیاز با اینترنت داریم ؟

اغلب این سوال از طرف کاربران مطرح می شود که آیا دسترسی به اینترنت برای استفاده از یک دوربین وایرلس لازم است؟ پاسخ هم می تواند “بله” و هم “خیر” باشد، زیرا این بستگی به نحوه استفاده از دوربین مداربسته دارد. ممکن است در منطقه ای که هستید اصلا دسترسی به شبکه اینترنت مقدور نباشد. و یا اینکه دسترسی دارید اما نمی خواهید حجم اینترنت و پهنای باند تماما توسط دوربین ها مصرف شود. برای حل این مشکل می توانید دسترسی به تصاویر از طریق تلفن های همراه، تبلت یا PC را حذف کنید، با این کار دیگر نیازی به اینترنت نخواهید داشت و بدین معنی است که تصاویر دیگر از طریق اینترنت ارسال نمی شوند.

برای اطلاع از قیمت دوربین های مداربسته بی سیم هایک ویژن  و نحوه خریداری آن و مشاوره رایگان می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88500020

سوالات متداول 

1. برد دوربین های مداربسته بی سیم چقدر است؟

برد این دوربین ها بستگی به شرایط محیط و موانع آن دارد و میتوان از 20 تا 100 متر متغییر باشد.

2. آیا پک دوربین های Wifi شامل هارد نیز میباشند؟

خیر، هارد باید جداگانه تهییه شود. این پک شامل دوربین های Wifi، دستگاه NVR Wifi، آداپتور و اتصالات مربوطه می باشد.

3. آیا میتوان برد دوربین های Wifi را افزایش داد؟

بله، در صورت استفاده از Repeater و Accesspoint میتوان برد این سیستم ها را افزایش داد.

4. آیا دوربین های Wifi نیاز به تنظیمات خاصی دارند؟

پیش فرض تنظیمات انجام گرفته است و همچنین راهنما بصورت فایل در اختیار خریداران قرار می گیرد.

 

مقالات مرتبط