امروزه با توجه به معضلات ترافیکی موجود در اماکن شهری، خیابان ها، بزرگراه ها وجود دکل دوربین، جهت زاویه و برد دید بهتر و عدم دسترسی کمتر عموم بیش از پیش احساس می شود. از جمله دوربین هایی که در سطح شهر به دکل نیاز دارند می توان به اسپید دام، بولت، پلاک خوان، کنترل سرعت اشاره کرد. در این مطلب به بررسی انواع متفاوت دکل دوربین مداربسته می پردازیم .

 1.خصوصیات دکل دوربین مداربسته  

  • ارتفاع :

ارتفاع دکل دوربین از ۲ متر شروع شده و بسته به محل نصب، شرایط آب و هوایی، میدان دید و همچنین درخواست سفارش دهنده تا ۳۰ متر افزایش پیدا می کند. همچنین لرزش نوک این نوع دکل ها به طور معمول کمتر از ۲ سانتیمتر در باد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی دکل برای هر سرعت بادی و با در نظر گرفتن هر مقدار لرزشی امکان پذیر است.

  • ساختار بدنه :

چند وجهی بودن، سطح مقطع بزرگتر، ضخامت ورق آهن و نوع ساختار دکل همه و همه از مواردی هستند که باعث مقاومت هرچه بیشتر در برابر ضربات فیزیکی و بادهای شدید شده و عموما از حرفه ای ترین نوع دکل دوربین هستند، سنجیده می شوند.

  • طریقه مونتاژ :

مونتاژ دکل ها بسته به سفارش مشتری به دو صورت فلنچی (به وسیله اتصالات صفحه فلنچ و پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند ) و یا اورلپی (قطعات دکل به صورت هرمی و با دو قطر غیر همسان توسط ابراز مخصوص داخل یکدیگر فیت می شوند )

  • نوع پوشش :

برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ورق آهن بکار رفته در محصولات از دو نوع پوشش حفاظتی گالوانیزه گرم (بصورت آبکاری و غرقه شدن محصول در استخر یا حمام روی) و یا رنگ آلکیدی، اپوکسی و پلی اورتان (بصورت رنگ کاری هوا خشک و اسپری کردن مخلوطی از رنگ و رزین) صورت می گیرد

.

 2.جنس دکل دوربین مداربسته

جنس دکل های دوربین مداربسته با توجه به کاربری و محدودیت های قیمت آن میتواند متفاوت باشد. دکل های دوربین مداربسته معمولا از جنس آهن با روکش گالوانیزه یا بدون روکش هستند. اما در شرایط خاص دکل میتواند از جنس المینیوم یا آلیاژهای آن نیز باشد.

از آنجایی که استفاده از آهن گالوانیزه ساخت دکل را پر هزینه می کند در صورتی که دکل در محیط غیر مرطوب مورد استفاده قرار گیرد می توان دکل را از جنس آهن سیاه نیز ساخت. توجه داشته باشید که دکل بدون روکش حتما باید پس از سخت و پیش از نصب با روکش ضد زنگ و سپس رنگ پوشانده شود. استفاده از دکل های غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیش از 4 متر توصیه نمی شود.

دکل دوربین مداربسته

نقشه نصب دکل دوربین مداربسته 

3.انواع دکل دوربین مداربسته

  • دکل مکعبی:

 این دکل ها معمولا توسط قوطی یا پروفیل های آهنی ساخته می شوند. با توجه به ساده بودن ساخت این نوع دکل ها، هزینه ساخت آنها بسیار کم است. استفاده از دکل های مکعبی ساخت دستک برای دکل را بسیار ساده می کند. این دکل ها معمولا شکل L یا T شکل دارند. از آنجایی که دکل های مکعبی مقاوت کمی نسبت به فشارهای فیزیکی دارند و پروفیلهای آهن در اندازه تا 6متر تولید می شوند، استفاده از این نوع دکل ها تنها با ارتفاع تا 6 متری رایج است.

  • دکل لوله ای:

این دکل های معمولا از لوله های سیاه یا گالوانیزه آهن ساخته می شوند. ساده بودن ساخت این دکل ها استفاده از آنها را بسیار رایج کرده. مقاوت این دکل ها نسبت به فشارهای فیزیکی و باد با توجه به شکلشان به مراتب بیشتر از دکل های مکعبی است اما ساخت آن به صورت L  شکل یا T شکل تا حدی پیچیده تر خواهد بود. ساخت این دکل ها معمولا تا ارتفاع 10 متری رایج است.

  • دکل چند وجهی:

دکل های چند وجهی نوع حرفه ای دکل های مداربسته محسوب می شوند. این دکل ها از ترکیب سازه های کوچک جوش داده شده ساخته شده اند که معمولا قاعده ای 6 یا 8 وجهی دارند. ساختار عمودی دکل به صورت یک مخروط است که مقاومت فیزیکی آن را نسبت به باد و ضربات فیزیکی به شدت افزایش می دهد. این دکل ها همچنین به انواع شکل و ساختار ساخته می شوند و محدودیتی از این نظر ندارند. هزینه ساخت دکل های چند وجهی معمولا به مراتب بالاتر از دکل های لوله ای و مکعبی است.

  • دکل ماژولا:

 دکل های ماژولار که شباهت زیادی به دکل های مخابراتی دارند برای شرایط بادخیز مورد استفاده قرار می گیرند. این دکل ها مقاوت فیزیکی بسیار بیشتری نسبت به باد دارند اما نسبت به ضربات فیزیکی آسیب پذیر هستند.

4. تصاویری از دکل های انواع دوربین مداربسته        

دکل دوربین مداربسته
دکل دوربین مداربسته
دکل دوربین مداربسته

کاربرد دکل های دوربین مداربسته

  • کنترل تردد های جاده ای و شهری
  •  پارک ها و مکانهای تفریحی
  •  میادین
  •  استادیوم های ورزشی
  •  سایتهای نفت و گاز و پتروشیمی
  •  محوطه نمایشگاه ها
  •  فروشگاه ها
  •  باراندازها ، بنادر و فرودگاه ها
  •  کارخانه ها
  •  مکان های تاریخی

قیمت دکل دوربین مداربسته

 

قیمت دکل دوربین با توجه به ویژگی های پایه متفاوت است. مسئله ای که برای همکاران ما همیشه یک چالش مهمی بوده است و باعث ایجاد سوال هایی همچون “چرا یک دکل ارزان و یا گران می باشد” شده است. پارامترهایی که هنگام خرید دکل دوربین میتواند روی قیمت آن تاثیر گذارد شامل: ارتفاع دکل ، نوع پوشش ، ضخامت ورق آهن ، تعداد سفارش ، کیفیت قطعات ، قطر دهنه بالا و پایین ، بازودار و یا بدون بازو و طول آن ، نوع مونتاژ (اورلپی یا فلنچی) ، تعداد دوربین ، تجهیزات جانبی متصل به دکل و به طور کلی وزن دکل می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید دوربین مداربسته و قیمت دوربین های مداربسته هایک می توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

02188500020