خیلی از وقت های پیش می آید که بخواهید تصاویرضبط شده دوربین مدابسته را مشاهده کنید و از آن بکاپ گیری کنید . یا اینکه بخواهید تصاویر و فیلم ضبط شده را داخل مموری و یا فلش خود داشته باشد . برای استخراج قسمتی از فیلم دوربین مداربسته از کل تصاویر موجود می توانید از آموزش تصویری فوق استفاده کنید. در ادامه می خوانید :

  • آموزش ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش
  • نحوه بکاپ گیری از دستگاه DVR
  • بازیابی فیلم دوربین مداربسته

 نحوه ریختن فیلم دوربین مداربسته روی فلش

1.ابتدا فلش خود را پورت USD دستگاه DVR متصل کنید .

2.پس از وارد کردن پسورد، وارد منوی playback یا بازپخش دستگاه شوید. سپس بر روی گزینه اکسپورت کلیک کنید.

به صورت پیش فرض تمام دوربین ها تیک خوردند. این به این معنی است که از تمام دوربین ها آمادگی گرفتن خروجی امکان پذیر است. البته اگر شما قصد دارید فقط از یک دوربین خروجی بگیرید، می توانید تیک تمامی دوربین ها را بردارید و فقط تیک دوربین مورد نظر را فعال نگه دارید تا فقط از آن دوربین خروجی گرفته شود.

فیلم دوربین مداربسته روی فلش

 

3.سپس از گزینه start time زمان شروع ویدیو را تعیین می کنید. به عنوان مثال اتفاقی که در ساعت 14:50 در تاریخ دوم اسفند رخ داده است برای شما مهم است. پس در این قسمت ساعت شروع تصاویر ضبط شده و در قسمت end time زمان اتمام فیلم را تعیین می کنید. ( این کار همچنین باعث افزایش سرعت پردازش تصاویر نیز می شود)

4.پس از تعیین زمان مورد نظر بر روی گزینه Search کلیلک کنید.

فیلم دوربین مداربسته روی فلش فلش

5.سپس در این مرحله طبق بازه زمانی که شما تعیین کردید آن بخش ویدیو مورد نظر نمایش داده می شود. در این قسمت شما می توانید ویدیو را تماشا کنید و ببینید آیا همان ویدیو هست یا خیر. چنانچه این ویدیو، همان ویدیو مورد نظر شماست آن را انتخاب نمایید و بر روی گزینه Export کلیک نمایید.

 

6.در بخش لیست Device Name نام فلشی را که به دستگاه DVR نصب کرده اید آورده شده است. پس آن را انتخاب کرده و بر گزینه Export کلیک کنید.

 

7.پس از آن یک پیغام ظاهر می شود که شما می توانید یکی از فرمت های خروجی را انتخاب کنید. بنابراین، گزینه Video and Player را انتخاب کرده و گزینه  ok را بزنید. سپس منتظر می مانید تا فرآیند خروجی گرفتن تمام شود و پیغام Export finished را مشاهده کنید.

8.به این ترتیب یک نسخه ویدیو مورد نظر بر روی فلش شما کپی می شود.

برای انتقال تصویر دوربین مداربسته به گوشی می توانید به مقاله اتصال دوربین مداربسته به گوشی مراجعه کنید .

 نحوه بازیابی فیلم دوربین مداربسته

برای بازیابی فیلم دوربین مداربسته چند راه حل وجود دارد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم :

  • بازیابی فیلم دوربین مداربسته از طریق نرم افزار های ریکاوری:

می توانید فیلم ها را از نسخه پشتیبان تهیه کنید. به همین دلیل است که شما باید هنگام تنظیم و نصب، نسخه پشتیبان تهیه فیلم ها و تصاویر دوربین مداربسته خود را در درایو خارجی حفظ کنید. می توانید این فیلم های گمشده را از آنجا بازیابی کنید.

یک کار خوب برای نجات فایل ها ذخیره در درایوهای ابری است. اگر در فضای ابری ذخیره کنید با مشکل حذف تصادفی یا موارد دیگر در مورد از بین رفتن فیلم روبرو نخواهید شد که این کار را کمتر کسی در ایران انجام می دهد.

همچنین فضای بیشتری را در دستگاه ضبط دوربین مداربسته شما باقی می گذارد. فضای ذخیره سازی ابری همچنین امکان دسترسی آسان به فیلم های دوربین امنیتی شما را بدون توجه به جایی که در آن هستید یا چه زمانی به این فیلم ها دسترسی دارید فراهم می کند

  • بازیابی فیلم های DVR / NVR

می توانید فیلم های DVR / NVR را در مرکز بازیابی اطلاعات بازیابی کنید. این معمولاً آخرین روشی است که در صورت عدم موفقیت همه موارد انجام می شود. این امر در صورت آسیب ندیدن جسمی درایو DVR / NVR قابل اجرا است. در غیر این صورت ، ممکن است تصاویر یا فیلم ها در یک مرکز بازیابی اطلاعات که دارای گواهینامه ISO است ، بازیابی شوند. آنها قادر به بازیابی چنین داده هایی با اطمینان از هارد دیسک های خارجی یا داخلی آسیب دیده هستند.

  • بازیابی ویدیو دوربین مدار بسته با استفاده از نرم افزار بازیابی ویدئو

اگر پشتیبان ( backup)  فیلم ها یا تصاویر از دست رفته در دوربین مداربسته خود را حفظ نکرده اید ، نرم افزار Stellar Photo Recovery می تواند به شما کمک کند تا این فیلم های از دست رفته را بازیابی کنید. در ادامه چند مورد را تشریح خواهیم کرد :

۱) راه اندازی نرم افزار بازیابی عکس ستاره ای.

۲) در صفحه اصلی نرم افزار “انتخاب کنید چه چیزی را بازیابی کنید” را انتخاب کنید.

۳) مرحله بعدی “انتخاب مکانی که می خواهید بازیابی شود”. برای شروع فرآیند اسکن ، روی Scan کلیک کنید.

۴) جعبه محاوره ای “اسکن با موفقیت انجام شد!” نتایج اسکن را نمایش می دهد – تعداد پرونده های یافت شده و اندازه داده ها. در صفحه سمت چپ پنجره اصلی ، تمام داده های بازیابی شده ذکر شده است. می توانید آنها را در کادر سمت راست پیش نمایش دهید.

توجه: اگر فیلم های مورد نیاز خود را در لیست نمی بینید ، گزینه Deep Scan را که در پایین مشاهده می کنید ، انتخاب کنید.

۵) روی بازیابی کلیک کنید. همچنین می توانید فقط فایلهای انتخابی را بازیابی کنید. به عبارت دیگر ، فیلم های مورد نیاز خود را انتخاب کرده ، راست کلیک کرده و روی بازیابی کلیک کنید.

۶) موقعیت مکانی که می خواهید فیلم ها را در جعبه محاوره ذخیره کنید ، مشخص کنید. روی ذخیره کلیک کنید همه فیلم ها در محلی که شما مشخص کرده اید ذخیره می شوند.

در صورتی که نتوانستید فیلم ضبط شده دوربین مداربسته رابازیابی کنید می توانید با کارشناسان و متخصصان نمایندگی هایک ویژن تماس حاصل فرمایید 

02188500020

بکاپ گیری دوربین مداربسته DVR

ریکاوری دوربین مداربسته از پیچیدگی هایی برخوردار می باشد و دلیل این امر هم امنیت در دوربین های مداربسته است .چرا که اطلاعات در هر یک از دوربین های مداربسته کد گذاری شده و این کدها هم در دیگر سیستم ها قابل شناسایی نیستند و تنها خود کاربر در سیستم مربوطه قادر به مشاهده و شناسایی آن ها است . این مساله اگر چه امنیت اطلاعات را در دوربین های مداربسته به قدر زیادی افزایش می دهد اما در واقع پیچیدگی هایی را در امر بازیابی و ریکاوری به دنبال خواهد داشت .

فرمت هریک از تصاویر و اطلاعات دوربین های مداربسته با یکدیگر متفاوت است و به دلیل مسائل حفاظتی قابل شناسایی در دیگر دستگاه ها و سیستم ها نیستند به همین دلیل هم کاربر بایستی همواره تمام تلاش خود را به کار گیرد تا خدشه ای به اطلاعات دوربین مداربسته وارد نشود.

مقالات مرتبط