گاهی اوقات برایتان پیش امده است که بخواهید تصاویر دوربین مداربسته را علاوه بر مانیتور در اتاق نگهبانی بخواهید تصاویر را از طریق کامپیوتر هم مشاهده کنید . برای اینکار نیاز به یک کامپیوتر و لب تاپ است . برای این کار شما می توانید تصاویر را برروی دو نقطه مجزا مشاهده کنید . اما به این نکته باید توجه کرد که پس از اتصال کامپیوتر به دستگاه dvr  برای مدیرت تصاویر شماباید  از یک نرم افزار DVR به کامپیوتر استفاده کنید . در ادامه شما با چند نرم افزار DVR برای کامپیوتر آشنا خواهید شد .

انواع نرم افزار  DVR  به کامپیوتر

نرم افزار مدیریت تصاویر Luxriot EVO:

اگر به دنبال یک VMS حرفه ای می گردید، Luxriot EVO  انتخاب خوبی است. این نرم افزار توانایی کار با بیش از ۴۰۰۰ برند مختلف را دارد و علاوه بر آن دارای ویژگی هایی است که در سایر VMS ها یافت نمی شود.

توسط این نرم افزار می توانید استفاده از حافظه و پهنای باند را با تغییر خودکار پروفایلی که برای فرستادن ویدیو از دوربین استفاده می شود بهینه کنید. بنابراین می توانید از پروفایل با پهنا باند کم برای برای دوربین های کوچک و از پهنا باند بالا جهت نمایش در حالت فول اسکرین استفاده کنید.

علاوه بر آن می توانید توسط ویژگی به نام پادکست ، ویدیو را به صورت مستقیم بر روی لایو یوتیوب بدون هیچ هزینه ای نمایش دهید.   Luxriot EVO نسخه رایگان دارد که بیش از ۹ دوربین تحت شبکه را ساپورت می کند.

نرم افزار DVR برای کامپیوتر
دانلود نرم افزار

نرم افزار دوربین مداربسته Blue Iris

نرم افزار Blue Iris می تواند تصویر بیش از ۶۴ دوربین را بر روی کامپیوتر به صورت مستقیم ضبط کند.

Blue Iris به دلیل سازگاری با Webcam ها، دوربین های تحت شبکه و Camcorder ها بسیار قدرتمند است. این نرم افزار با استاندارد های MP4، AVI یا فرمت های مدیا پلیر ویندوز سازگار است و در نتیجه امکان ضبط حتی بر روی یک کامپیوتر قدیمی نیز وجود دارد.

نرم افزار Blue Iris در دو نسخه به فروش می رسد:

نسخه LE : هزینه ای معادل با ۲۹.۹۵ دلار دارد و تنها از یک دوربین پشتیبانی می کند.

نسخه کامل هزینه ای برابر با ۵۹.۹۵ دلار دارد و تا بیش از ۶۴ دوربین را پشتیبانی می کند. از این نسخه می توانید به صورت آزمایشی به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

دوربین مداربسته ضد نور
دانلود نرم افزار

نرم افزار CMS رایگان iSpy

نرم افزار دوربین مداربسته iSpy یک راهکار مناسب برای افرادی می باشد که می خواهند علاوه بر ضبط ویدیو از دوربین امنیتی از ویژگی های اضافی نیز برخوردار شوند.

iSpy یک نرم افزار متن باز است که با دوربین ها از سایر برند ها سازگار می باشد و دارای قابلیت هایی همچون تشخیص حرکت، زمان بندی ضبط و برادکست می باشد. همچنین می توانید پلاگین هایی را برای تشخیص چهره، شناسایی پلاک وسایل نقلیه، اسکن بارکد و… برای این نرم افزار دانلود کنید. نرم افزار iSpy امکان آپلود ویدیو را بر روی یوتیوب و ابر(Google Drive) می دهد.

نرم افزار iSpy برای استفاده محلی برای هر تعداد دوربینی که بخواهید به صورت رایگان است اما برای استفاده از سایر ویژگی ها مانند ضبط بر روی ابر، هشدار های ایمیل، توییتر و SMS باید مبلغی را به صورت ماهیانه در محدوده بین ۷.۹۵ دلار(پایه) تا ۴۹.۹۵ دلار بپردازید.

پلاگین های این نرم افزار نیز هزینه های اضافی در بر دارد اما می توانید به مدت ۷ روز به صورت آزمایشی از آن ها استفاده کنید.

نرم افزار DVR برای کامپیوتر
دانلود نرم افزار

نرم افزار مانیتورینگ webcamXP

یک نرم افزار بسیار محبوب برای ضبط و مانیتورینگ ویدیو دوربین های مدار بسته می باشد. این نرم افزار با برند های مختلف دوربین سازگاری دارد و امکان مانیتور کردن خانه و محل کارتان را می دهد. می توانید از یک کامپیوتر از راه دور یا گوشی تلفن همراه خود برای اتصال به نرم افزار بدون هیچ هزینه ای استفاده کنید.

این نرم افزار قابلیت نصب بروی ویندوز و اندروید را دارا می باشد.

دانلود نرم افزار

نرم افزار انتقال تصویر Ivideon Server

نرم افزار Ivideon امکان متصل کردن دوربین مداربسته با برند های مختلف و ارسال ویدیو آن ها بر روی فضای ابری یا P2P را فراهم می کند. توسط نرم افزار Ivideon این قابلیت وجود دارد تا از دوربین های  مداربسته تحت شبکه، NVR ها، DVR ها و همچنین وب کم های کامپیوتر به عنوان منبع ویدیو استفاده شود.

سرویس ضبط بر روی فضای ابری به صورت ماهانه شارژ می شود. قابل نصب برو روی کامپیوتر، ویندوز و مک

نرم افزار dvr برای کامپیوتر
دانلود نرم افزار

سخن آخر

نرم افزارهای دوربین مداربسته متنوعی وجود دارد. اما سعی شده محبوبت ترین  نرم افزار dvr برای کامپیوتر را به شما معرفی کنیم. موردی که در مورد نرم افزارها باید در نظر بگیرید این است که جهت دستیابی به نرم افزارهای سطح بالا و حرفه ای نیاز به صرف هزینه های بالاتری است. بنابراین انتخاب این نرم افزارها باید با توجه به نیازتان باشد.

چنانچه دارای دوربین هایک ویژن هستید می توانید نرم افزار مورد نیاز خود را از بخش دانلود نرم افزار هایک ویژن تهیه نمایید.