یکی دیگر از قابلیت های دوربین مداربسته مشاهده تصاویر و فیلم از طریق گوشی همراه است. در برخی از موارد شمامی توانید بااستفاده از گوشی همراه محل کار خود را کنترل و نظارت کنید . حالا سوال اینجاست که چگونه می توانیم دوربین مداربسته را به گوشی متصل کنیم ؟ ، یا نحوه اتصال گوشی به دوربین مداربسته چگونه است ؟ . در ادامه شما بانحوه اتصال دوربین مداربسته به گوشی بیشتر آشنا خواهید شد .

نحوه دیدن تصاویر دوربین مداربسته از طریق گوشی همراه

برای دیدن تصاویر دوربین مداربسته از راه دور ، اپلیکیشن های زیادی برای گوشی های هوشمند اندروید و IOS وجود دارد. اکثر این اپلکیشنه ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته است. نحوه انتقال تصویر دوربین مداربسته روی هر گوشی همراه متفاوت می باشد. ولی اساس کار آنها یکسان است. انتقال تصویر دوربین مداربسته به موبایل از طریق اینترنت صورت می گیرد .

بنابراین لازم است در مکانی که دوربین مداربسته نصب شده است اینترنت نیز در دسترس باشد تا بتوانیم از طریق گوشی مکان های مختلفی را از راه دور مشاهده کنیم .

در صورتی که قصد دارید که تصاویر دوربین مداربسته را از طریق موبایل یا تبلت مشاهده کنید می توانید نرم افزار های مخصوص هر نوع پلت فرم (Android، IOS و …) را دانلود و نصب نمایید.

ممکن است سوالاتی برایتان پیش بیاید که چگونه پس از نصب DVR به مودم و نصب نرم افزار در یک کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه، به DVR خود متصل شویم و تصاویر دوربین مداربسته را مشاهده کنیم؟ در تنظیمات نرم افزار چه اطلاعاتی را وارد کنیم تا به DVR متصل شویم و تصاویر را مشاهده کنیم؟ در ادامه این موارد را شرح خواهیم داد.

 

مزایای انتقال تصویر دوربین مداربسته

  • کاهش میزان سرقت و خرابکاری توسط مشتریان و کارکنان
  • افزایش بهره وری کارکنان
  •  توانایی نظارت بر فعالیت افراد موجود در خانه و محل کار، از راه دور، مثل
  • نظارت بر فعالیت کودکان و حیوانات خانگی
  • امکان چک کردن هشدارهای اشتباه ارسالی توسط سیستم مداربسته
  •  ارسال اعلان بر روی گوشی موبایل در صورت بروز هرگونه رویداد از قبیل عبور از خط، اشیاء جامانده، اشیاء گم شده، تشخیص حرکت، تشخیص چهره و…
  • امکان بازپخش و پشتیبان گیری از تصاویر ضبط شده از طریق انتقال تصویر
  •  امکان ذخیره فیلم یا عکس از تصویر آنلاین ( در همان لحظه )
  • امکان تعریف چندین دستگاه در یک نرم افزار و کنترل چندین مرکز به طور همزمان
  •  امکان مکالمه صوتی با افراد حاضر در محل
  •  امکان کنترل دوربین های گردان

روش های مشاهده تصاویر دوربین مداربسته

  • روش P2P
  • روش IP Static
  • روش ساتا

با استفاده از روش های مذکور، کاربران می توانند از طریق این تکنولوژی از راه دور منزل، محل کار، انبار و هر محل دیگری که در آن دوربین نصب کرده اند تحت نظر بگیرد و تصاویر را کنترل کنید.

انتقال تصاویر دوربین مداربسته از طریق IP Static

Ip ststic یا آی پی استاتیک یکی از روش های قدیمی و دارای امنیت بالا برای انتقال تصویر است دستگاه مودم به عنوان رابط بین دستگاه دوربین ها و یا خود دوربین با اینترنت با استفاده از پروتکل dhcp آدرس دریافت می کند , از همین رو در زمان کنترل از راه دور سیستم نظارت تصویری آدرس ثابت این مشکل حل می شود که شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنتی آن را برای شما انجام می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت انتقال تصاویر دوربین مداربسته به روش استاتیک می توانید با نمایندگی هایک ویژن تماس حاصل فرماید.

02188500020

چه زمان باید از انتقال تصویر بر روی بستر اینترنت استفاده کنیم؟

برای انتقال تصویر به تجهیزات رایانه ای از طریق شبکه نیاز به اطلاع از ادرس ip آی پی آن دستگاه می باشد, اما در مواقعی که تلفن همراه به دستگاه ذخیره ساز دوربین مداربسته متصل می شود با استفاده از بستر شبکه و ادرس ip این کار را انجام می دهد.

انتقال تصویر از طریق P2P

در این روش شرکت سازنده برای تجهیزات خود سرور در نظر می گیرد و به هر یک از تجهیزات از قبیل دوربین مداربسته و دستگاه ذخیره ساز یک کد و مشخصه مخصوص می دهد. در زمان انتقال دستگاه ذخیره ساز به اینترنت و اصطلاحا آنلاین شدن دستگاه ارتباط میان سرور p2p و دوربین مداربسته یا دستگاه بر قرار می شود, با وارد نمودن کد تجهیز در نرم افزار مربوطه به راحتی می توان به آن از هر جای دنیا دسترسی پیدا کرد. برای نحوه اتصال دوربین مداربسته به P2P  می توانبد مقاله انتقال تصویر به روش P2P را بخوانید

اپلیکیشن های دریافت تصاویر دوربین مداربسته از راه دور

همان طور که اشاره شد در این زمینه، اپلیکیشن های زیادی برای گوشی های هوشمند Android و iOS وجود دارند. اکثر این اپلیکیشن ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته اند. این برنامه ها در استور گوشی های اندروید با نام Google play و استور گوشی های iOS با نام AppStore در دسترس می باشند. هر کدام از این برنامه ها مختص یک برند خاص بوده و فقط میتوان تصاویر دوربین مداربسته همان برند را در آن برنامه دریافت کرد. نحوه انتقال تصویر دوربین روی موبایل برای هر کدام از این اپلیکشن ها متفاوت است، ولی اساس کار همه آن ها یکسان است.

نرم افزار IVMS4500 انتقال تصویر دوربین برروی موبایل

نرم افزار IVMS4500 هایک ویژن جهت مانیتورینگ DVR، NVR و یا  IPcam های برند هایک ویژن می باشد. این نرم افزار در دو نسخه آندروید و Ios ارایه شده است. با نصب این نرم افزار می توانید دستگاه DVR یا NVR خود را در این نرم افزار ست کنید.

ویژگی نرم افزار

  • امکان پخش زنده تا 16 دوربین
  • امکان مدیریت تصاویر تا 265 دستگاه یا دوربین
  • امکان مدیریت و کنترل و ارسال دستورهای دوربین PTZ
  • پشتیبانی از قابلیت PRESET
  • بازپخش تصاویر ضبط شده
اتصال دوربین مدار بسته به گوشی
دانلود نرم افزار Ivms4500 برای اندروید
دانلود نرم افزار Ivms4500 برای ios

نکات مهم انتخاب رمز مناسب برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته

یکی از نکاتی که هنگام انتقال تصویر دارای اهمیت بالایی می باشد نام کاربری و رمز عبور دستگاه ها است. برای انتقال تصویر حتما باید از یک کاربری استفاده کنید که مجوز انتقال تصویر داشته باشد. تمام دستگاه ها یک کاربر با نام admin داشته که به تمام قسمت های دستگاه دسترسی دارد و با آن نیز می توانید تصاویر دوربین مداربسته را از راه دور مشاهده کنید.

اگر چند کاربر هم زمان نیاز به انتقال تصویر دارند. بهتر است برای هر کاربر یک نام کاربری جدید ساخته شود و کاربر admin را در اختیار کاربران غیر مسئول یا غیر حرفه ای قرار نگیرد. همچنین در برخی دستگاه ها کاربری با نام guest یا میهمان وجود دارد، در دستگاه های قدیمی داهوا نام این کاربر ۶۶۶۶۶۶ و ۸۸۸۸۸۸ می باشد. توجه کنید که با این نام کاربری ها به هیچ عنوان نمی توانید انتقال تصویر بگیرید. این نام کاربری ها فقط در منو GUI خود دستگاه کار می کنند. این نام کاربری ها در شبکه محلی و در شبکه اینترنت نمی توانند به دستگاه دسترسی داشته باشند.

توجه داشته باشید، برخی از برند ها ممکن است رمز عبور نداشته باشند، به خاطر داشته باشید که حتما برای آنها رمز تعریف کنید و بدون رمز انتقال تصویر نگیرید. هرگز برای انتقال تصویر از کاربر پیش فرض استفاده نکنید و  برای رمز خود از واژه admin یا کلماتی که به سادگی می توان حدس زد استفاده نکنید