دو جز اصلی یک سیستم مداربسته دوربین و دستگاه ضبط آن است. به همین دلیل لازم است که در هنگام خرید سیستم مداربسته هایک ویژن نکاتی را از قبل مورد توجه قرار دهید. از جمله دستگاه NVR در سیستم مداربسته تحت شبکه که طبعا از قیمت بالاتری نسبت به سایر اجزا برخوردار است. دستگاه ضبط هسته مرکزی یک سیستم مداربسته است، به همین دلیل باید در هنگام خرید آن دقت کافی را به خرج داد. در هنگام خرید دستگاه NVR هایک ویژن نکاتی را باید در نظر گرفته که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می کنیم:

دستگاه NVR هایک ویژن

2. پهنای باند دستگاه

یکی از مباحثی که در یک سیستم مداربسته بویژه سیستم تحت شبکه از اهمیت زیادی برخوردار است، مبحث پهنای باند است. اسم پهنای باند بیشتر در مباحث مربوط به شبکه به گوشتان خورده است. باید بدانید که در سیستم مداربسته شبکه (و بعضا آنالوگ اچ دی) دوربین ها تصاویر مداربسته و اطلاعات را از طریق بستر شبکه به دستگاه ضبط می فرستند. عوامل متعددی بر میزان مصرف پهنای باند اثرگذار هستند، مانند کیفیت تصاویر (که به رزولوشن دوربین ها وابسته است). دستگاه های ضبط ان وی آر هایک ویژن دارای میزان مشخصی از پهنای باند از 10 تا 1000 M هستند. همچنین هر یک از دوربین های مداربسته میزان مشخصی از پهنای بانند را مصرف می کنند به همین دلیل باید با توجه به تعداد دوربین ها و میزان پهنای باند مصرفی آنها دستگاه خود را انتخاب کنید. چنانچه مبحث پهنای باند را در سیستم مداربسته خود نادیده بگیرید ممکن است هزینه های زیادی را متحمل شوید.

4. ظرفیت ذخیره سازی (هارد)

دستگاه های ضبط هایک ویژن چه ان وی آر و چه دی وی آر دارای هارد داخلی نیستند و باید برای ضبط تصاویر هارد دیسک جداگانه بر روی آنها نصب نمود.  دستگاه های ان وی آر هایک ویژن می توانند تعداد و حجم مشخصی از هارد دیسک ها را پشتیبانی کنند. به طور خلاصه با توجه به نوع ضبطی که برای دستگاه خود انتخاب می کنید باید هارد دیسک خریداری کنید. هرچه مدت زمان ضبط طولانی باشد به طور مثال در حالت continues یا 24 ساعته تصاویر بیشتری خواهید داشت و به تعداد هارد بیشتری نیاز دارید.

1. تعداد کانال دستگاه

دستگاه های ضبط با تعداد کانال صدا و تصویر متفاوتی تولید می شوند. دستگاه های دی وی آر و ان وی آر هایک ویژن معمولا با تعداد کانال 4، 8، 16، 32، 64، 128 و … تولید می شوند. کاربران می توانند با توجه به نیاز خود هر کدام از این دستگاه ها را خریداری کنند. لازم به ذکر است که دستگاه های ان وی آر هایک ویژن ورودی صدا ندارند، بنابراین چنانچه کاربران احتیاج به ضبط صدا در محل دارند باید از میکروفن استفاده کنند.

دستگاه DVR هایک ویژن

3. پشتیبانی از تکنولوژی POE

در هنگام راه اندازی دوربین هایک ویژن باید به مبحث تغذیه دوربین ها نیز توجه نمود . دوربین ها علاوه بر اتصال به دستگاه ضبط برای ارسال تصاویر از طریق کابل شبکه، نیاز به جریان الکتریکی نیز دارند و باید به منبع برق برای کارکرد خود متصل شوند. برای این کار می توان یک آداپتور جداگانه برای هر دوربین در نظر گرفت. این روش در سیستم های بزرگ با تعداد دوربین بالا روش چندان خوبی نیست. به همین دلیل کارشناسان تکنولوژی با نام POE را به بازار ارائه کردند. در کابل های POE اطلاعات و جریان برق همزمان ارسال می گردند و دیگر نیازی نیست که دوربین ها جداگانه به برق وصل شوند. دستگاه های NVR با قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی POE می توانند جریان الکتریکی مورد نیاز دوربین ها را برایشان تامین کنند. POE بودن دستگاه NVR یک مزیت مهم محسوب می شود و در دستگاه های هایک ویژن معمولا چند کانالشان از نوع POE است.

دستگاه NVR هایک ویژن