اگر به دنبال راه اندازی سیستم امنیتی برای مکان مورد نظر خود هستید حتما می دانید که خرید دوربین مداربسته تنها بخشی از این سیستم است و تجهیزات زیادی در کنار آن باید تهیه کرد تا پروژه به سرانجام برسد. این تجهیزات در حداقل ترین حالت ممکن شامل دستگاه ضبط کننده یا رکوردر متناسب با نوع دوربین مداربسته و کابل کشی های برقی یا شبکه ای است. اما چطور می توان بدون نیاز به تجهیزات و با کمترین هزینه، سیستم حفاظتی را نصب و راه اندازی کرد؟ دوربین مداربسته رم خور یکی از راه حل هایی است که برای اینگونه موارد می باشد .که در ادامه برسی خواهیم کرد:

  • دوربین مداربسته رم خور چیست

  • مزایا و معایب دوربین مداربسته رم خور

  • معرفی بهترین برند دوربین مداربسته حافظه دار

  • خرید دوربین مداربسته رم خور

دوربین مداربسته رم خور چیست ؟

دوربین مداربسته حافظه دار دسته ای از دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP هستند. که امکان اتصال یک حافظه یا رم داخلی (Micro SD Card) بر روی آن ها وجود دارد. این نوع دوربین ها را می توان از روی قابلیت SD Card Slot یا Micro SD Card بر روی کاتالوگ آن ها شناسایی کرد که حافظه ای که هر یک از دوربین ها پشتیبانی می کنند متفاوت می باشد. این دوربین ها به صورت بی سیم و با سیم عرضه می شوند.

مزایا ی دوربین مداربسته حافظه دار

  • مزیت اصلی خرید دوربین مداربسته رم خور یا حافظه دار ، استفاده یکپارچه و مستقل از سایر تجهیزات است.
  • این نوع دروبین، این قابلیت را به شما می دهد که بدون اتصال به شبکه مرکزی یا دستگاه ذخیره ساز، تصاویر را از طریق یک مرورگر وب و یا CMS مشاهده کنید.
  • ظرفیت حافظه این دوربین ها در میزان ۱۶،۳۲،۶۴ گیگ می باشد که تنها در چند ساعت (بسته به کیفیت تصویر) قادر ضبط تصاویر بر روی کارت حافظه می باشد.
  • همچنین برخی از این دوربین ها قابلیت ضبط صدا را دارند که می توانند همراه با تصاویر صدا را هم ضبط کنند که این یکی از مزیت های این دوربین ها بشمار می رود.
  • برای استفاده در محیط های تاریک مدلهایی با قابلیت دید در شب را دارند که در صورت لزوم کاربران می توان این نوع مدل را هم تهیه کنند.

معایب دوربین مداربسته حافظه دار

بزرگترین عیب استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار و بدون ذخیره در نقطه ی دیگر، این است که ممکن است دوربین مورد نظر به سرقت برود و یا دچار آسیب های فیزیکی شود در این صورت تمام تصاویر ذخیره شده از دست خواهد رفت و امکان دسترسی به تصاویر از پیش ذخیره شده وجود نخواهد داشت.

از معایب دیگر این دوربین ها می توان به ظرفیت کم ذخیره سازی تصاویر اشاره کرد. بدین صورت که بدلیل میزان پشتیبانی  حجم کم دوربین ها از حافظه های  ذخیره سازی نمی توان درون آنها از کارت های حافظه با ظرفیت بالا استفاده کرد در صورتی که اگر به دستگاه ضبط مرکزی NVR متصل باشند این دستگاه از چندین هارد با ظرفیت های بسیار بالا استفاده می کنند و در نتیجه می توان تصاویر را تا چندین روز نگهداری کرد.

معرفی بهترین دوربین مدار بسته حافظه دار

دوربین مداربسته هایک ویژن یکی از بهترین برند دوربین مداربسته حافظه دار است .  چرا که علاوه بر قابلیت پشتیبانی از Micro SD Card یا رم داخلی، از قابلیت هایی چون فشرده سازی تصاویر بر اساس استاندارد H.265، ضبط بر مبنای تشخیص حرکت و یا تشخیص قابلیت های VCA و IVS پشتیبانی می کند تا حجم کمتری در این حافظه داخلی اشغال کند و مدت زمان بیشتری از تصاویر ذخیره شده ی گذشته را داشته باشیم.

خرید دوربین مداربسته رم خور

خرید دوربین مداربسته رم خور نیاز به دانش فنی دارد و بهتر است از متخصصان در این امر مشاوره بگیرید. از مهمترین کاراکترهایی که باید برای خرید در نظر گرفت، سرعت کارت حافظه برای ذخیره سازی داده ها است. اگر سرعت رم تهیه شده، پایین باشد کیفیت تصاویر ضبط شده قطعا پایین می آید. عامل موثر دیگر، نرخ ضبط فریم در هر ثانیه دوربین است که آن هم باید بالا باشد تا کیفیت تصویر مناسبی را دریافت کنید.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله شرح دادیم استفاده از دوربین مداربسته حافظه دار بدون دستگاه NVR یا DVR، یک انتخاب خوب در پروژه های کوچک و با تعداد دوربین محدود محسوب می شود .اما در هنگام خرید و نصب می بایست به مزایا و معایب آن توجه داشت. این دوربین ها، به صورت بی سیم و با سیم عرضه می شوند، در پروژه های حساس، اگر قصد نصب دوربین بی سیم را دارید، بهتر است که تصاویر علاوه بر ذخیره سازی بر رم داخلی دوربین،، بر روی یک فضای ابری ذخیره شود تا در صورت آسیب به دوربین و یا سرقت آن، امکان دسترسی به تصاویر در محل دیگری باشد.

مقالات مرتبط