برد دید دوربین مداربسته مهم ترین نکته ای است  که در هنگام خرید دوربین مداربسته باید توجه کنیم . که شما می توانید با استفاده از این ویژگی تصاویر را در شب و روز با جزئیات بیشتری مشاهده کنید .در ادامه شما با برد  دید دوربین مداربسته بیشتر آشنا خواهید شد.

برد دوربین مداربسته به چه عواملی بستگی دارد؟

می توان گفت که برد  دید دوربین مداربسته به چند عامل زیر بستگی دارد

  1. رزولوشن : رزولوشن یا وضوح تصویر که همانطور که از اسمش پیداست در نشان دادن جزییات بسیار مهم است و هرچه تصویر واضح تر باشد ما جزییات بیشتری خواهیم دید.

  2. کیفیت : کیفیت یک دوربین با مگاپیکسل نمایش داده میشود و هر چه بالاتر باشد جزییات دقیق تری دیده میشود.

  3. قدرت زوم اپتیکال : همانطور که می دانید دوربین های مدار بسته دارای دو نوع لنز ثابت و وریفوکال هستند. در هنگام خرید اگر دوربینی با لنز وریفوکال تهیه می کنید بسته به بازه فاصله کانونی آن می توانید سوژه ها را در فواصل دورتر مشاهده نمایید. دوربین های وریفوکالی با قدرت زوم اپتیکال بالا در بازار وجود دارند که می توانند حتی تا فواصل 1 کیلومتر را نیز نمایش دهند.

برد دید دوربین مداربسته در شناسایی چهره چقدر است ؟

شاید این سوال برای هر یک از ما پیش آمده است که با استفاده از دوربین های مداربسته، در چه فاصله ای می توان چهره افراد را تشخیص داد؟ در پاسخ به این سوال، می بایست این نکته ذکر شود که این نیاز و قابلیت به عوامل بسیاری وابسته است. که عبارتند از : شرایط نوری، شرایط نصب ( ارتفاع و زاویه نصب )، نوع لنز دوربین، رزولوشن دوربین، فاصله کانونی و…

تاثیر برد دوربین مداربسته در خواندن متن چقدر است ؟

خواندن متن نسبت به شناسایی چهره، نیاز به قابلیت های بیشتری به منظور رویت جزئیات تصویر دارد. با این حال باید مشخص کنید که متن شما چه اندازه ای دارد و چگونه نوشته می شود و از چه زبانی است. هرچه متن ریزتر باشد و خط آن پیچیده تر امکان خواندن آن در تصویر سخت تر خواهد شد. معمولا این امکانات در دوربین های مداربسته آنالوگ، به علت محدودیت کیفیت تصویر، وجود ندارد.

اما در صورت نیاز می توان از یک دوربین مناسب با لنز قابل زوم ( دوربین مداربسته موتورایز یا اسپید دام )، استفاده کرد تا برد دید دوربین مداربسته برای خواندن متن بیشتر باشد. به طور کلی نمی توان امکان خواندن متون را توسط دوربین مداربسته تضمین کرد.در صورتی که چنین نیازی در محل خود داشتید قبل از انتخاب دوربین حتما با کارشناسان متخصص نظارت تصویری مشورت کنید و نمونه تصویر آن را ببینید و امکان خواندن متون را بررسی کنید.

تاثیر برد دید دوربین مداربسته در خواندن پلاک چقدر است ؟

خواندن پلاک اتومبیل نیز به نوعی مانند خواندن یک متن محسوب می شود با این تفاوت که اندازه متن نسبتا بزرگ تر است، همیشه با یک فونت نوشته می شود و در جای ثابتی قرار دارد. در حال حاضر، تکنولوژی به اندازه ای پیشرفت کرده است که دیگر دوربین های AHD، HDCVI و HDTVI با رزولوشن بالا نیز می توانند تصاویری را ارائه دهند که خواندن پلاک توسط کاربر امکان پذیر باشد.

در صورتی که پلاک در فاصله بیشتری از دوربین قرار داشته باشد و به برد دید دوربین مداربسته در فاصله بیشتری نیاز است، می بایست از دوربین های موتورایز یا اسپید دام یا دوربین های مناسب پلاک خوانی یا ANPR استفاده شود.