از آنجا که دوربین مداربسته اغلب برای نظارت امکان در شب کاربرد  بیشتری دارد و اغلب اتفاقات نیز در شب رخ می دهد؛ بهتر است حتما در هنگام خرید دوربین مداربسته به “قابلیت دید در شب دوربین” توجه کنید . در اینجا قصد داریم در مورد بهترین دوربین مداربسته دید در شب و قیمت آن با شما صحبت کنیم .

دوربین مداربسته دید در شب چیست ؟

دوربین‌ دید در شب یا همان مادون قرمز، دوربینی است که بدون در نظر گرفتن شرایط روشنایی کار می‌کند؛ به این معنی که حتی هنگامی که میزان نور و روشنایی محیط صفر باشد، به شما کمک می‌کنند تا بطور دقیق از محیط خود با خبر شوید.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته دید درشب

دوربین های مداربسته دید در شب ، از LED های مادون قرمز استفاده می‌کنند، این LED ها در اطراف لنز دوربین قرار دارند دوربین با استفاده از این LED ها قادر به ضبط تصویر در محیط‌های تاریک می‌شود.

برای دوربین های مداربسته‌ی دید در شب، مهم نیست که شرایط محیطی چگونه باشد؛ مادون قرمز میزان گرما را از اشیاء موجود در محیط می‌گیرد و می تواند بدون نیاز به روشنایی این اطلاعات را بخواند. مادون قرمز می‌تواند از مه، گرد و غبار و دود و بدون توجه به میزان ضخامت آن‌ها عبور کند؛ همچنین قابلیت عبور از برخی مواد را هم دارد.

دید در شب EXIR چیست؟

دید در شب EXIR جدیدترین تکنولوژی هایک ویژن  است که عملکرد بسیار قوی تری نسبت به دید در شب IR دارد. دوربین های مجهز به تکنولوژی EXIR هایک ویژن کارایی بالایی در نور کم، چه در محیط های داخلی و چه در محیط های خارجی دارند. دید در شب EXIR، از جمله پیشرفته ترین تجهیزات نظارتی شبانه در بازار محسوب می گردند.

انواع بهترین دوربین مداربسته دید درشب هایک ویژن

همان طور که در مورد دوربین دید در شب و نحوه عملکرد آن گفتیم بهتر است که راجب بهترین دوربین مداربسته دید در شب هم صحبت کنیم. که در ادامه با بهترین نوع دوربین دید درشب رنگی هایک ویژن آشنا خواهید شد .

  • دوربین 1 مگاپیکسلی هایک ویژن مدلDS-2CE56C5T-VFIT3

دوربین مداربسته مدل DS-2CE56C5T-VFIT3 هایک ویژن یک دوربین دام نیمه حرفه است. بزرگترین نقطه قوت این دوربین در لنز وریفکال آن است که امکان تنظیم زاویه دید دوربین پس از نصب را ایجاد می کند.

با استفاده از این لنز می توانید تمرکز دوربین را بر روی نقاطی از تصویر که اهمیت بیشتری دارند افزایش دهید. این دوربین همچنین از تکنولوژی دید در شب EXIR هایک ویژن بهره می برد. از طریق این تکنولوژی دوربین میتواند تصویر یکپارچه تری در طول شب ایجاد کند و از اشباع شدن تصویر در شب جلوگیری کند. بدنه دوربین پلاستیکی و با توجه به شکل بدنه برای نصب سقفی مناسب است. این دوربین با توجه به شرایط فنی اش برای استفاده بالای صندوق یا پیشخوان مغازه ها، صرافی ها و بانک ها مناسب است.

 

  • دوربین 2 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-F

دوربین 2 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CE10DFT-F یک دوربین بولت و از دسته دوربین های Turbohd با بدنه فلزی است. تصاویر ارائه شده توسط این دوربین 2 مگاپیکسلی دارای کیفیت خوبی هستند. میزان حساسیت نوری در این دوربین مداربسته برابر با 0/0005 لوکس است. به دلیل پشتیبانی از استاندارد IP67 دارای بدنه ضد آب بوده و در نتیجه برای محیط های خارجی نیز کاربرد دارد. لنز موجود در آن از نوع ثابت است که تنها امکان تنظیم فوکوس را دارد و با فواصل کانونی 3/6 و 6 میلی متر عرضه شده و زوایای دیدی برابر با 85 و 65 درجه بدست می دهد.

با استفاده از قابلیت WDR اختلاف سطح نور در محیط های با کنتراست بالای نور و یا یا محیط هایی که نور مستقیما به لنز دوربین می تابد را برطرف کرده و از تاریک شدن تصویر جلوگیری می کند. این دوربین ها می توانند به صورت 24 ساعته و در هر تایمی از شبانه روز تصاویر رنگی ارائه کنند به همین دلیل به جای نور IR از منبع نور سفید با برد 20 متر استفاده می کنند. از دیگر قابلیت های این دوربین مداربسته می توان به منوی OSD، قابلیت 3D DNR (کاهش نویز دیجیتال سه بعدی) اشاره نمود.

  • دوربین 4 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-I

دوربین 4 مگاپیکسلی هایک ویژن مدل DS-2CD1643G0-I، یک دوربین بولت و از دسته دوربین های تحت شبکه است. دارای حسگر تصویر 4 مگاپیکسلی است که تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه می دهد. میزان حساسیت نوری در این دوربین مداربسته برابر با 0/01 لوکس است. لنز مورد استفاده در این نوع دوربین از نوع وریفوکال با فاصله کانونی 2/8-12 میلی متر است که زوایا و عمق دید متغیری را بدست می دهد. دارای قابلیت دید در شب IR با برد 30 متر است دوربین های دید در شب با استفاده از امواج مادون قرمز امکان رویت تصاویر در شب یا در محیط های بدون نور را میسر می سازند. با بهره مندی از استاندارد جهانی IP67 در برابر آب , گرد و غبار مقاوم بوده در نتیجه جهت نصب در محیط های خارجی نیز مناسب است.

با استفاده از قابلیت WDR اختلاف سطح نور را در محیط های با کنتراست بالای نور و یا محیط هایی که نور مستقیما به لنز دوربین می تابد برطرف کرده و از تاریک شدن تصویر جلوگیری می کند. از امکانات دیگر این دوربین هایک ویژن می توان به پورت POE، امکان نصب SD کارت، قابلیت 3D DNR هایک ویژن (کاهش نویز دیجیتالی سه بعدی) فشرده سازی H.265+, H.265, H.264+, H.264 اشاره نمود.

بهترین قیمت دوربین مداربسته دید درشب 

برد دید در شب دوربین مداربسته به چه عواملی بستگی دارد ؟

  1. قدرت نورهای LED مادون قرمز :

طبیعتا هرچه LEDهای مادون قرمز روی دوربین قوی تر باشند نور بیشتری تولید می کنند و محیط را بیشتر روشن می کنند و برد دید دوربین در شب افزایش می یابد.

  1. میزان حساسیت چیپ تصویر به نور IR :

از طرف دیگر هرچه چیپ تصویر دوربین به نور IR حساس‌تر باشد، به نور کمتری برای تولید تصویر نیاز دارد. پس افزایش حساسیت چیپ تصویر به نور IR هم می‌تواند برد دید در شب دوربین را افزایش دهد.

تصاویر دوربین مداربسته دید درشب

دوربین دید در شب از طریق سنسور مادون قرمز (IR) قادر است در تاریک ترین نقاط تا برد مشخصی هر نوع حرکت مشکوکی را ثبت کند. در قسمت پایینی دوربین مداربسته مادون قرمز لامپ هایی قرار دارند که نور مادون قرمز منعکس می کنند کمی قرار دارد که جمع شده و به صورتی  تقویت می‌ شود که بتوانیم تصاویر را به خوبی مشاهده کنیم.

این لامپ ها بدون این که موجب آشکار شدن محل قرار گرفتن دوربین مدار بسته شوند نور مورد نیاز برای ضبط تصاویر را فراهم می کنند

بهترین دوربین‌ مداربسته با قابلیت روز و شب چیست؟

بهترین دوربین‌های امنیتی روز/ شب آن دسته از دوربین هایی هستند که دارای تکنولوژی مادون‌قرمز می باشند. تکنولوژی مادون قرمز به دلیل هزینه کمی که دارد توسط شرکت های سازنده دوربین مداربسته بسیار مورد استقبال واقع شده است.

بنابراین، تمامی برندهای معتبر دوربین مداربسته جهان دارای تکنولوژی IR هستند. از این رو، شما برای انتخاب بهترین برند دوربین مداربسته می توانید مقاله ده برند برتر دوربین مداربسته را بخوانید.

تفاوت دوربین مداربسته روز و شب با مادون قرمز

یک دوربین با قابلیت روز و شب در محیط هایی با نور بسیار کم می تواند بدون لامپ های LED (مادون قرمز) تصاویر را ضبط کند. اما در صورتی که محیط کاملا تاریک شود، حتما نیاز به نور مادون قرمز هست. بنابراین ال ای دی تعبیه شده بر روی دوربین مداربسته به منظور دید در شب به کار برده شده است. جالب است بدانید که نور مادون قرمز با چشم انسان قابل مشاهده نیست. اما دوربین های مداربسته می توانند آن را مشاهده کنند.