هایک ویژن یکی از ده شرکت بزرگ جهان در زمینه تولید دوربین مداربسته و تجهیزات حفاظتی است. هایک ویژن یک شرکت چینی با بیش از 26,000 هزار نفر کارمند است. این شرکت توانسته در سه سال متوالی عنوان پرفروشترین شرکت دوربین مداربسته در جهان را از آن خود کند. همچنین طبق اعلام مجله معتبر فوربس این شرکت در لیست صد شرکت برتر از لحاظ نوآوری در محصولات قرار دارد. بر طبق آمار ارائه شده توسط هایک ویژن درآمد این شرکت در سال 2018 به مبلغی برابر با یک و نیم میلیارد دلار رسیده است. آنچه که از تنوع بالای محصولات آن بر می آید نشان دهنده این است که هایک ویژن اهمیت زیادی به امر تحقیق و توسعه نشان داده است. این شرکت دارای بزرگترین تیم تحقیق و توسعه در جهان است و سالانه یک سوم از درآمد خود را به این بخش اختصاص می دهد. تنوع محصولات هایک ویژن بسیار بالا بوده که از جمله می توان به محصولاتی همچون دوربین های آنالوگ و شبکه، دستگاه های ضبط (DVR و NVR)، کارت های هوشمند الکترونیکی، دستگاه اثر انگشت، دستگاه های اکسس کنترل و … اشاره نمود.

هایک ویژن جهش ها و نوآوری های تاثیرگذاری را در زمینه رشد و توسعه تکنولوژی دوربین های مداربسته انجام داده است. از جمله می توان به تولید دوربین های آنالوگ HD با تکنولوژی HDTVI اشاره نمود که نسل جدید دوربین های آنالوگ محسوب می شوند. این محصولات نسبت به دوربین های آنالوگ قدیمی این قابلیت را دارند که تصاویری با کیفیت بسیار بالا ارائه دهند که حتی تقریبا می توان گفت که با کیفیت تصویر دوربین های تحت شبکه برابری می کند.

محصولات هایک ویژن:

دوربین های تحت شبکه:

نیازهای امنیتی متفاوتی برای کاربری‌های مختلف وجود دارد و به همین دلیل است که هایک ویژن به طراحی و تولید محصولات شبکه پرداخت تا نیازهای مختلف نظارتی را برآورده کند. دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن جزو محصولات پر قدرت هایک ویژن هستند. این محصولات در انواع مختلف با ویژگی‌های متنوعی تولید می‌شوند. دوربین‌های تحت شبکه هایک ویژن از بالاترین کیفیت تصویر برخوردار بوده و دارای ویژگی‌های هوشمندی هستند. این محصولات در کاربری‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت تشخیص چهره، پلاک خوانی، تشخیص نفوذ و … اشاره نمود.

دستگاه های NVR:

قطعا دوربین های قدرتمند تحت شبکه نیازمند دستگاه های ضبط پرقدرت نیز هستند. دستگاه های NVR هایک ویژن دارای قدرت مدیریت استفاده از پهنای باند، و بکارگیری آخرین ورژن از تکنولوژی کدگذاری تصاویر ویدئویی یعنی H.265+ هستند. NVRهای هایک ویژن دارای قابلیت های پیشرفته ای هستند که از جمله می توان به پشتیبانی از دوربین ها تا رزولوشن 24 مگاپیکسل اشاره نمود. ارائه تصاویری با کیفیت 4K نیز از دیگر قابلیت های این دستگاه ها است. برای امنیت بیشتر داده ها هایک ویژن دستگاه های NVR خود را با تکنولوژی هایی همچون RAID، N+1 hot spare و عملکرد های ANR مجهز نموده است.

دوربین های آنالوگ HD:

همانطور که در بالا نیز اشاره شد هایک ویژن توانست با ابداع تکنولوژی HDTVI تحول بزرگی در محصولات آنالوگ ایجاد کند به نحوی که با ورود دوربین هایی با این تکنولوژی تولید دوربین های انالوگ قدیمی متوقف شد. هایک ویژن توانست این محصولات را با دوربین های انالوگ قدیمی جایگزین کند نکته جالب توجه اینجاست که این محصولات جدید تفاوت قیمت زیادی با محصولات قبلی نداشتند و کاربران در همان بستر قبلی مداربسته خود می توانستند آن را پیاده سازی کنند.

دستگاه های DVR:

دستگاه های DVR هایک ویژن در سری های مختلف G، Q، U و T تولید می شوند. هر کدام از این سری ها توانایی پشتیبانی از دوربین هایی با مگاپیکسل متفاوت را دارد. برای مثال سری G توانایی پشتیبانی از دوربین های 2 مگاپیکسلی، سری Q دوربین های 3 مگاپیکسلی، سری U دوربین های 5 مگاپیکسلی و سری U دوربین های 8 مگاپیکسلی را دارند. همچنین این دستگاه ها توانایی پشتیبانی از یک یا چند دوربین تحت شبکه را نیز دارند.

تفاوت دستگاهNVRوDVR

مزایای کلی محصولات هایک ویژن

  • کیفیت تصویر:

هایک ویژن توانسته در طراحی محصولات چه در دوربین های آنالوگ خود و چه در دوربین های تحت شبکه بسیار موفق عمل نماید. این محصولات در مدل های مختلف قابلیت ارائه تصاویری با کیفیتی را دارند. حتی در بسیاری از مواقع کیفیت تصویر دوربین های آنالوگ HD با دوربین های تحت شبکه برابری می کند.

  • قیمت مناسب:

محصولات هایک ویژن از کیفیت بالایی برخورداراند و تاکنون در پروژه های بزرگی از آنها استفاده شده است. اما با این حال علیرغم تکنولوژی بسیار پیشرفته بکاررفته در آنها دارای قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای هستند. و کاربران با هر توانایی مالی می توانند از مزایای محصولات هایک ویژن بهره مند شوند.

  • استفاده از تجهیزات با کیفیت

برای مثال می توان به لنزهای بکار رفته در دوربین های هایک ویژن اشاره نمود. همانطور که میدانید لنز دوربین یکی از اجزای مهم آن است. به همین دلیل هایک ویژن سعی کرده تا از لنزهایی با کیفیت بالا که بتوانند به خوبی عرض تصویر را پوشش دهند استفاده نماید.

  • تنوع بالای محصولات:

تنوع دوربین مداربسته هایک ویژن بسیار بالا است به نحوی که می توان به راحتی در کاربری های مختلف بسترسازی مناسبی را با استفاده از محصولات متنوع هایک ویژن انجام داد. این تنوع محصول باعث شده تا کاربران بتوانند با هر میزان بودجه ای تجهیزات مورد نیاز خود را از میان محصولات هایک ویژن انتخاب کنند.

  • کاربرد آسان:

طراحی ساده و آسان دوربین های هایک ویژن باعث شده تا افراد عادی نیز بدون داشتن اطلاعات فنی و تخصصی به راحتی امکان تنظیم و استفاده از آن را داشته باشند.

  • ویژگی های تجزیه و تحلیل تصاویر

امکانات موجود در دوربین های مداربسته جدید تنها به ضبط تصاویر محدود نمی گردد. دوربین های مداربسته نسل جدید دارای امکانات پیشرفته ای هستند که به طور کامل نیاز مشتریان را برطرف کنند. از جمله می توان به امکان تجزیه و تحلیل تصاویر اشاره نمود. با وجود این تکنولوژی دوربین قادر خواهد بود تا جزئیات موجود در تصاویر را آنالیز کرده و بر طبق خواست کاربر خروجی دهد. برای مثال می توان به ویژگی تشخیص چهره در دوربین های تحت شبکه اشاره نمود که به تازگی با تکنولوژی هوش مصنوعی Deep Learning هایک ویژن نیز ادغام شده است.