ممکن است تا به حال در حوزه دوربین مداربسته با تکنولوژی به نام دوربین استارلایت برخورد کرده باشید و می خواهید به دانید که دوربین مداربسته استارلایت چیست ؟ داری چه ویژگی های می باشد که در ادامه شما با دوربین مداربسته استارلایت بیشتر آشنا خواهید شد.

دوربین مداربسته استار لایت (Star Light) چیست ؟

دوربین استارلایت یک تکنولوژی در دوربین مداربسته است و برای محیطی که نور بسیار کمی دارند و نیازمند به محافظت بیشتر است توصیه میشود. این تکنولوژی در نور کم مثلا در 0/003 لوکس نوری تصاویر رنگی و واضح ارئه می دهد.

از این تکنولژی میتوانیم در محیط هایی با نور بسیار کم یا تاریکی مطلق دارد و نیاز به یک تصویر رنگی و شفاف داریم بهره برد. در دوربین های معمولی وقتی نور فضا کم میشود دوربین ها با استفاده از سنسور نور خود وLED نور مناسب را تولید میکنند و تصویر مشاهده میکنند.

یعنی سنسور های آن بعد از کم شدن نور فعال شده و به LED دستور میدهند و پس از روشن شدن تصویر در شب را به ما ارائه میدهند که سیاه و سفید میباشند اما با این تکنولوژی در تاریکی تصاویر رنگی ارائه می شوند.

نحوه عملکرد دوربین های استار لایت

این دوربین استارلایت طوری تنظیم شده اند که میتوانند با وارد کردن نور به CCD با ضریب 2 به 821 تصویر مطلوب تری ارئه دهند.دیافراگم این نوع دوربین حدود f/1.65 باز می باشد که به این طریق نور بیشتری وارد دوربین می شود.یعنی نور بیشتری از لنز دریافت میکند در نتیجه تصویر شفاف و رنگی در شب یا محیط کم نور تولید میکند.

ویژگی های دوربین مداربسته استارلایت

  • کیفیت تصویر بالا : این دوربین به دلیل سنسور های پیشرفته کیفیت تصویر بهتری نسبت به دوربین مادون قرمز دارد .

  • دید در شب بهتر : تکنولوژی استارلایت باعث می شود که جزئیات تصویربا کیفیت بهتری  را دریافت کنید .

  • شناسایی چهره افراد و پلاک خودرو

  • داشتن تصویر رنگی در محیط های تاریک شب

  • کم کردن هزینه های جانبی همچون پروژکتور و نور مصرفی

تمامی این قابلیت ها موجب محبوبیت و ماندگاری دوربینهای استار لایت در بازار می شوند. بنابراین این سری از دوربین مداربسته هایک ویژن، برای آن دسته از کاربرانی که جزییات تصاویر به خصوص در شب برایشان الویت دارد، انتخاب اول است.

تفاوت دوربین مداربسته با دوربین مادون قرمز

دوربین های مدار بسته IR در شب تصاویر قابل قبولی را ارایه می دهند. اما این دوربین ها قادر نیستند در شرایط کم نور، تصاویر با کیفیتی را به نمایش بگذارند. اما دوربین های استار لایت با کمک سنسورهای پیشرفته ای که دارد، کیفیت بسیار خوبی را نشان می دهد.

دوربین هایی که دارای ویژگی دید در شب رنگی هستند می توانند در تاریک ترین محیط ها، جزییات تصاویر را به نمایش بگذارند.

دوربین استارلایت

کاربرد دوربین مداربسته استارلایت

از تکنولوژی دوربینهای Starlight در پروژه هایی همچون: بزرگراه ها، فرودگاه ها، فروشگاه های زنجیره ای، هتل، پارکها، زندان، پارکینگ های روباز و همچنین فضاهای مسکونی نیز استفاده می شود.

مقالات مرتبط