امروزه کمتر مکان عمومی می توان یافت که در آن دوربین مداربسته نصب نشده باشد .  دلیل اصلی نصب دوربین مدار بسته در این اماکن بالا بردن ضریب امنیت می باشد. در بسیاری موارد این دوربین های مدار بسته در محیط های خارجی و در معرض عوامل محیطی قرار دارند و برای آن ها معیارهایی مانند ضد آب و ضد غبار بودن بسیار ضروری می باشد. در ادامه شما نحوه عملکرد دوربین ضدآب ،کاربرد دوربین مداربسته ضد آب ،بهترین دوربین مداربسته ضدآب ،قیمت دوربین مداربسته ضد آب آشنا خواهید شد.

نحوه عملکرد دوربین مداربسته ضدآب

 قابلیت ضد آب بودن ، اولین ضرورت برای دوربین های مداربسته Outdoorمی باشد که در محیط های خارجی نصب می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که دوربین های مداربسته ضد آب بهترین گزینه برای دوربین های خارجی IPمی باشند . این دوربین ها به گونه ای طراحی می شوند تا بتوانند در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشند تا اجزای داخلی شان در برابر ضربه و آب و… محفوظ بمانندکه با این دوربین ها به اصطلاح دوربین مداربسته ضد آب گفته می شود. دوربین  ضدآب در مدل های مختلف بولت، باکس و در دو نوع آنالوگ و IP عرضه می شوند. بعضی از این دوربین ها نیز دارای ویژگی های دیگری نظیر ضد خرابکاری، امکان دید در شب و لنزهای قابل تنظیم  هم هستند.

 

کاربرد دوربین مداربسته ضدآب

  • در پمپ بنزین و چهارراه ها برای کنترل ترافیک و حفظ امنیت حتما باید دوربین های ضد آب و ضد ضربه به کار برد. چون این مکان ها بیشتر در معرض تحولات آب و هوایی، بارش و طوفان هستند.

انواع دوربین مداربسته ضدآب

  1. دوربین های ضد آب دید در شب

  2. دوربین های ضد آب بی سیم و با سیم

  3. دوربین های ضد آب مادون قرمز

آیا تمام دوربین های مداربسته ضد آب فلزی هستند ؟

لزوما تمام دوربین های  ضدآب فلزی نیستند. دوربین هایی در این رده هستند که پلاستیکی اند اما نسبت به نفوذ آب مقام و کاملا استانداردند. بنابراین می توانید با خیال راحت از این دوربین های ضد آب پلاستیکی با خیالی آسوده در محیط بیرون نیز استفاده بکنید. ضمن اینکه قیمت پایین تری از نوع فلزی خود دارند.

بهترین دوربین مداربسته ضدآب

 بهترین دوربین های مداربسته ضد آب باید کاملا بر اساس استانداردهای علمی و ساخت کارخانه های معتبر باشند. چرا که به منظور اطمینان از عملکرد دوربین های ضد آب و ضد ضربه حتما باید آزمایشات قبل از عرضه محصول انجام شود. این در حالی است که در شرکت های متفرقه این روند کاری انجام نمی گیرد.
دوربین های مداربسته ضدآب عموما با استاندارد IP در بازار قابل شناسایی هستند. IP دارای دو عدد می باشد که عدد اول مربوط به مقاومت در برابر گرد و غبار است و عدد دوم به معنی مقاومت دستگاه در برابر آب می باشد.

توجه داشته باشید که IP در مقاله حاضر یک استاندارد در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است و هرگز آنها را با دوربین IP تحت شبکه اشتباه نگیرید.

استاندارد IP چطور مقاومت بدنه در مقابل شرایط آب و هوایی را نشان می دهد؟

 

استاندارد IP در واقع نوعی کد است که پس از انجام دسته ای از آزمایش های خاص بر روی بدنه دوربین با توجه به مقاومت بدنه به آن داده می شود. تنها دراین صورت می توان گفت که دوربین مورد نظر ضدآب است .

اگر شما به دنبال دوربین مداربسته با خصوصیات ضد آب هستید که در مقابل آب خراب نشود باید عدد استاندارد IP آن بالاتر از 89 باشد.

نکته

باید توجه داشت که نمی توان دوربین مداربسته ضد آب را در آب غوطه ور ساخت چون این دوربین ها معمولا دارای استاندارد IP66 و نهایتا  IP67 هستند و احتمالا از کار خواهند افتاد. البته چنانچه این دوربین ها را از جهات مختلف در معرض آب پر فشار قرار دهید آسیبی نمی بینند. اما دوربین مداربسته  IP67  به صورت موقت قابلیت غوطه ور سازی در آب را دارد.

 

 

تفاوت IP66 و IP67

 

IP66 دوربین هایک ویژن ن%D