دوربین های مداربسته اگر در فضای باز نصب شوند می توانند در معرض شرایط آب و هوایی نامطلوب قرار گیرند. رطوبت، باران، دود، مه گرفتگی و … می تواند کیفیت تصویر را تا حد قابل ملاحظه ای تحت تأثیر قرار داده و کاهش دهد.دوربین ضدمه ویا گردغبار یکی از ویژگی های دوربین های مداربسته هایک ویژن می باشد . که در ادامه شما با بادوربین ضدمه ویا گردغبار چیست ؟ ، ویژگی های ضدمه دوربین مداربسته هایک ویژن ، کاربرد ویژگی دوربین ضدمه ویا گردغبار آشنا خواهید شد.

تکنولوژی Defog ویاضدمه چیست ؟

تکنولوژی Defog موجود در دوربین های مداربسته جهت حل مشکلات موجود در نظارت بر محیط های روباز این مشکل را بر طرف کرده است و با استفاده از آن، می توان تصاویری با کیفیت مناسب در هنگام مه گرفتگی یا  گرد و غبار و آلودگی هوا  داشت.

 

نحوه عملکرد دوربین های ضدمه و یا گرد غبار 

در عملکرد Defog در دوربین هایک ویژن، عمق میدان و چگالی مه در نقاط مختلف تصویر تشخیص داده شده و با استفاده از فرآیند فیلترینگ برای صحیح و طبیعی جلوه دادن آن استفاده می شود. دو الگوریتم معمول برای این تکنولوژی وجود دارد:

  • تشخیص میزان چگالی مه یا گرد و غبار در تصاویر
  • نحوه بازسازی و تصحیح سیگنال ویدئویی : این الگوریتم قادر است تا تراکم پیچیدگی های موجود در تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل کرده و کنتراست و وضوح تصویر را ارتقا دهد. از آنجایی که تنظیمات این الگوریتم تماما در داخل دوربین انجام می شود، در نتیجه هیچ گونه تاخیری در ارسال تصاویر رخ نمی دهد.

برای خواندن دوربین مداربسته ضدنور می توانید به مقاله دوربین مداربسته ضد نور چیست مراجعه فرمایید.

کاربردهای دوربین های  ضد مه و یا گردغبار

از چشم انداز کاربردی ویژگی ضد مه Defog معمولا برای دوربین های outdoor و اسپیددام هایک ویژن مناسب است که در معرض باران و مه قرار دارند. فناوری دیجیتال Defog را می توان در بسیاری از پروژه های فضای باز مانند بزرگراه ها، راه آهن ها، بندرگاه ها، فرودگاه ها و … استفاده نمود

برای حل مشکل مه و آلودگی چه کار باید کرد ؟

برای حل این مشکل بهتر است از دوربین های مداربسته با قابلیت ضد مه آلودگی هستند استفاده شود. در این دوربین های مداربسته برای حل این مشکلات از الگوریتم خاصی استفاده می شود که با بالا بردن میزان کنتراست تصاویر و فشرده سازی آنها قبل از ارسال سبب می شود که این مشکل تاری تصویر به حداقل برسد و تصویر را با کیفیت مناسب تری به کاربر تحویل دهند.