یکی از دغدغه های اصلی مردم در مورد دوربین مداربسته انتقال صدای دوربین است. در اینجا قرار است درمورد نحوه عملکرد انتقال صدا در انواع مختلف دوربین از جمله دوربین های تحت شبکه و آنالوگ با شما صحبت کنیم .

انتقال صدای دوربین مداربسته در انواع مختلف

بهتر است قبل از پرداختن انتقال صدای دوربین مداربسته شما با انواع میکروفن ها در دوربین مداربسته آشنا شوید :

انواع میکروفن دوربین مداربسته

  1. سوزنی : یک میکروفن کوچک است و به دلیل ساختار ظریفی که دارد می توان از آن به عنوان میکروفن های مخفی استفاده نمود و آن را در محفظه های داکت کارگذاری کرد.
  2. گلفی : این نوع از میکروفن ها در داخل بدنه ای شبیه به توپ گلف قرار گرفته اند. این میکروفون ها بسیار سبک و کم حجم بوده و با ولتاژ ۶ الی ۱۲ ولت کار می کنند.
  3. باکسی : میکروفون های باکس همانند نامشان بدنه ای مستطیلی شکل داشته و پیچی برای تنظیم صدا بر روی آن قرار دارد.

انتقال صدا درسیستم های تحت شبکه

ضبط صدا در دوربین های مدار بسته تحت شبکه مستقیما بر عهده دستگاه ضبط NVR است. اما هیچ میکروفنی به دستگاه  NVR متصل نیست، بلکه مستقیما به دوربین متصل می گردند و یا در طراحی اولیه دوربین ها اساسا در ساختار آنها وجود دارند. دوربین های IP میکروفن دار عمدتا برای استفاده در محیط داخلی مناسب هستند.

انتقال صدا در سیستم های  آنالوگ

در این نوع از دوربین ها، میکروفن می تواند مستقیما به دستگاه ضبط DVR متصل گردد بدین ترتیب یک سیگنال آنالوگ بین میکروفن و DVR رد و بدل می گردد. محدودیت تعداد میکروفن قابل اتصال به DVR بستگی به تعداد ورودی های صدا تعبیه شده بر روی DVR دارد

انتقال صدا در سیستم های آنالوگ HD

در دوربین های آنالوگ  HD، میکروفن را می توان مستقیما به دستگاه HD-DVR متصل نمود. اما جدیدا دوربین های از این نوع به بازار آمده که مجهز به یک میکروفن داخلی نیز هستند.

جهت راه اندازی انتقال صدای دوربین مداربسته نکات زیر را در نظر بگیرید :

  • توصیه میشود از کابل کواکسیال  جهت انتقال صدا استفاده نمایید.
  • در صورتیکه کلید قطع و وصل برای دوربین در نظر گرفته اید ، میتوان طراحی را به  گونه ای انجام داد که با قطع یک کلید ، صدا و تصویر همزمان قطع شوند.
  • به آمپر مورد نیاز دوربین و میکروفن خریداری شده دقت نمایید.می توان همزمان از یک آداپتور و یا دو آداپتور مجزا استفاده کرد.
  • در صورتیکه در هنگام دید در شب ، صدای میکروفن شما قطع میشود ممکن است علت مصرف بالای برق دوربین همزمان با فعال شدن سنسور های مادون قرمز باشد . در این حالت یا آمپر آداپتور را بالا ببرید یا برق دوربین و میکروفن را مستقل کنید.
  • در صورت بروز نویز یا صدای سوت از میکروفن صدای آن را روی متوسط تنظیم کنید.
  • در صورت استفاده از App های استاندارد DVR ، خود App بصورت اتوماتیک ، صدا رابرای کانالی که در DVR مجهز به پورت Audio IN است فعال خواهد کرد . پس در پخش صدای دوربین روی موبایل خود نیز مشکلی نخواهید داشت.

 

جهت توضیحات بیشتر نیز میتوانید با نمایندگی هایک ویژن تماس بگیرید تا همکاران ما بتوانند شما را به طور کامل راهنمایی کنند .

02188500020

تنظیمات صدا در دوربین مداربسته هایک ویژن

  • مرحله اول:

IP Address دوربین مورد نظر را در مرورگر تایپ کنید و وارد منوی دستگاه بشوید . بهتر است از مرورگر Internet Explorer استفاده کنید.

انتقال صدای دوربین مداربسته
  • مرحله دوم:

بعد از login شدن وارد منوی دوربین هایک ویژن شده و برگ نشان Configuration را انتخاب نمایید.

انتقال صدای دوربین مداربسته
  • مرحله سوم :

گزینه Video/Audio را از منوی سمت چپ انتخاب و بر روی برگ نشان Video کلیک کنید.

انتقال صدای دوربین مداربسته
  • مرحله چهارم:

در بخش video گزینه Video Type را بر روی Video/Audio تنظیم کرده و نهایتا برای اعمال تغییرات گزینه Save را انتخاب نمایید.

انتقال صدای دوربین مداربسته

کدام مدل های دوربین هایک ویژن قابلیت ضبط صدا دارند ؟

سری دوربین های هایک ویژن که قابلیت ضبط صدا دارند در انتهای پارت نامبر خود دارای حرف S مخفف Sound Support می باشند. این بدین معناست که آن دوربین ضبط صدا را ساپورت می کند. این مدل دوربین ها یا دارای میکروفن داخلی است یا میکروفن خارجی بر روی آنها نصب شده است.

ارسال صدا در دوربین مداربسته میکروفون دار چگونه است ؟

دوربین مداربسته میکروفون دار، صدا و تصویر را از بستر کابل شبکه و در قالب یک مدیای واحد منتقل می کند. یکی از مشکلات رایج دوربین های میکروفن دار، عدم هماهنگی صدا و تصویر یا یا Sync بودن است. خوشبختانه این مشکل در دوربین مداربسته میکروفن دار هایک ویژن وجود ندارد.